„nc+ zanotował spadek liczby klientów wobec poziomu z końca 2012. Wiemy, że były pewne kwestie związane z połączeniem, ale zanotowany poziom spadku jest zgodny z założeniami restrukturyzacyjnymi" – powiedział Marcus Tellenbach podczas konferencji prasowej.

EBITDA platformy po wyłączeniu kosztów jednorazowych rzędu 66 mln zł wyniosła ok. 200 mln zł w I połowie roku. Zarząd TVN podkreślił, że dostrzega pierwsze synergie operacyjne z połączenia „n" i „Canal+". Średnie miesięczne ARPU wynosi 63,4 zł.

"Platforma nc+ jest wciąż w restrukturyzacji, i jej koszty w drugiej połowie roku mogą być nawet wyższe niż w pierwszej" – dodał dyrektor finansowy grupy TVN John Driscoll. W jego ocenie jednak „nic nie wskazuje", że obietnica osiągnięcia w 2015 roku zysku EBITDA na poziomie 500 mln zł nie została zrealizowana.

Firma podała, że udział grupy TVN w stracie nc+ wyniósł w tym okresie 4,7 mln zł. Inwestycja TVN w nc+wyniosła na koniec półrocza 1,54 mld zł. Grupa TVN podała, że przeprowadziła test na utratę wartości nc+, który potwierdził wartość inwestycji zawartą w sprawozdaniach finansowych na 30 czerwca.

Reklama

TVN to zintegrowana grupa medialna, działająca w ramach trzech głównych segmentów biznesowych: nadawanie i produkcja telewizyjna oraz cyfrowa płatna telewizja satelitarna.