Jednocześnie lipiec był czwartym miesiącem z rzędu, w którym rośnie wartość eksportu sektora motoryzacyjnego.

"Pozytywny lipcowy wynik to efekt zatrzymania spadku eksportu na rynki UE (dynamika 100,60 proc.), na które przypadło 77,45 proc. całości oraz utrzymania wzrostów w krajach pozaunijnych (dynamika 114,21 proc.)" - wyjaśniono w komunikacie.

W lipcu br. na 10 najważniejszych rynkach zbytu, aż w sześciu przypadkach miały miejsce wzrosty. Nie dotyczyły one jednak dwóch głównych odbiorców. Eksport do Niemiec (27,88 proc. całości eksportu) spadł o ponad 7,5 proc. a do Wlk. Brytanii (10,30 proc. całości) o 2,8 proc., podano również.

Eksport części i akcesoriów wyniósł 548,61 mln euro, o 7,36 proc. więcej niż w 12 miesięcy wcześniej. Na tę grupę przypadło 35,61 proc. eksportu sektora motoryzacyjnego, o 1,32 proc. więcej niż przed rokiem. Do krajów UE trafiło 86,6 proc. wartości części i akcesoriów.

Eksport samochodów osobowych i towarowo-osobowych spadł do wartości 548,61 mln euro. To o 8,33 proc. więcej niż przed rokiem. W lipcu 2013 r. samochody osobowe i towarowo-osobowe stanowiły 32,04 proc. całości sektora, o 1,46 proc. więcej niż w zeszłym roku. Na rynki UE trafiło 79,7 proc.

Eksport silników wysokoprężnych wyniósł 189,29 mln euro, o 3,8 proc. mniej w stosunku do tego samego miesiąca 2012 r. W lipcu tego typu jednostki napędowe stanowiły 12,29 proc. całości sektora.

>>> czytaj też: Europejska motoryzacja odrabia straty