"W największym stopniu poprawiły się oceny dotyczące dokonywania ważnych zakupów (wzrost o 6,6 pkt proc.), a w nieco mniejszym oceny dotyczące obecnej, jak i przyszłej sytuacji ekonomicznej kraju (odpowiednio o 3,8 i 3,3 pkt proc.) " - głosi komunikat.

Z kolei wyprzedzający wskaźnik ufności konsumenckiej (WWUK), syntetycznie opisujący oczekiwane w najbliższych miesiącach tendencje konsumpcji indywidualnej, wzrósł o 1,8 pkt proc. m/m i wyniósł -25,7 pkt (wobec -40,9 pkt rok wcześniej), poinformował Urząd.

"Na wartość wskaźnika wpływ miały: z jednej strony poprawa oceny przyszłego poziomu bezrobocia (wzrost o 6,1 pkt proc.) oraz przyszłej sytuacji ekonomicznej kraju (wzrost o 3,3 pkt proc.), z drugiej zaś pogorszenie ocen dotyczących przyszłego oszczędzania pieniędzy (spadek o 2,1 pkt proc.). Ocena przyszłej sytuacji finansowej gospodarstwa domowego pozostała na podobnym poziomie" - czytamy dalej w materiale.

Od stycznia 2004 r. badanie koniunktury konsumenckiej prowadzone jest z częstotliwością miesięczną - jako badanie wspólne GUS i NBP. W styczniu 2014 r. przeprowadzono 1563 wywiadów (w tym 173 wywiady metodą CATI).

Reklama