Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne S.A. podpisało z producentem umowę na dzierżawę autobusu, a wyniki testów posłużą krakowskiemu MPK przy podjęciu decyzji o zakupie większej liczby autobusów elektrycznych.

Solarisa Urbino 12 electric jest cichy i całkowicie bezemisyjny. Baterie mają łączną pojemność 210 kWh, będą ładowane podczas nocnego postoju autobusu w zajezdni, przy ul. Walerego Sławka. Wraz z autobusem producent dostarczył ładowarkę o mocy 100 kW.

>>> Dziś poznaliśmy zwycięzcę przetargu na pierwsze autobusy elektryczne w Warszawie. Wygrała chińska firma BYD, której 10 pojazdów będzie bezgłośnie jeździło Traktem Królewskim na linii 222.

Elektryczne silniki napędowe pojazdu zamontowaną są w jego tylnej osi, dzięki czemu we wnętrzu można było zrezygnować ze specjalnego podestu, a liczba miejsc dostępnych z niskiej podłogi jest większa niż w standardowych Solarisach Turbino.
- W najbliższych latach inwestycje w całkowicie bezemisyjny transport publiczny wydają się nieuniknione – powiedział Julian Pilszczek, Prezes MPK S.A. w Krakowie. - Kraków włącza się w ten ogólnoeuropejski trend odciążania centrów miast od spalinowej motoryzacji. Tym bardziej, że zanieczyszczenia wytwarzane przez samochody osobowe są główną przyczyną smogu w Krakowie, o czym się mało mówi i pisze – dodał.

Reklama

Elektryczny Solaris będzie testowany na linii nr 154, prowadzącej z Dworca Głównego Wschód do Prądnika Białego. Ładowanie baterii przez noc wystarczy na cały dzień jazdy.

Do tej pory firma Solaris sprzedała swoje pojazdy elektryczne do Klagenfurtu (Austria), Brunszwiku, Dusseldorfu i Hamburga (Niemcy) oraz do Vasteras (Szwecja).

>>> Solaris przegrał przetarg w Warszawie. To „działanie na niekorzyść polskiej gospodarki”