Koszt budowy 16-kilometrowego odcinka ma wynieść rekordowe 3,4 mld zł. Suma taka sprawia, że będzie to najdroższa budowa drogi w Polsce. Część środków na budowę ma pochodzić z UE.

Najdroższą częścią budowy będzie dwukomorowy tunel drogowy o długości 2 km pod masywem Małego Lubonia. W połowie tunelu powstaną zatoki postojowe, przejazd dla służb ratowniczych i przejścia ewakuacyjne łączące obie komory tunelu, a świeże powietrze doprowadzane będzie do tunelu kanałem wentylacyjnym i kanałami dolotowymi. Przewidziano także wentylację awaryjną – informuje Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA).

Oprócz tunelu na 16-kilometrowym odcinku powstanie aż 38 mostów i wiaduktów.

Odcinek ten będzie wyposażony dwa węzły drogowe w Skomielnej Białej i Zaborni oraz w tzw. MOP-y (czyli miejsca obsługi podróżnych) w miejscowościach Lubień, Krzeczów i Zbójecka Góra.

Oprócz 16-kilometrowego odcinka drogi ekspresowej S7 powstanie także 25 km bocznych dróg dojazdowych. 

>>> Czytaj też: Amerykańskie drogi 20 lat temu były najlepsze na świecie, dziś popadają w ruinę