Najwięcej na lobbing w UE wydają Amerykanie. Największy budżet lobbingowy w wysokości 5-5,25 mln euro miała w zeszłym roku firma Philip Morris - pisze "Puls Biznesu".

Bezpośredni lobbing przedsiębiorstw to tylko fragment tego typu działalności. Ważną funkcję w branży sprawują też specjaliści do wynajęcia z firm konsultingowych, z których największe to Fleishman-Hillard i Burson-Marsteller. Bardzo ważną rolę odgrywają też stowarzyszenia branżowe.

Z polskich spółek aktywnością na lobbystycznym polu wyróżnia się Allegro. Prawie cztery razy mniej wydaje Grupa PKP. Mała aktywność polskich firm martwi w kontekście zbliżającego się szczytu klimatycznego, którego wyniki będą rzutowały na rynek energii w Polsce i w ogóle cały biznes. Więcej możesz przeczytać w "Pulsie Biznesu".

>>> Polecamy: Polska żyłą złota dla IKEI. Szwedzi zapowiadają ekspansję nad Wisłą

Reklama