Kluczowym elementem rozbudowy gazoportu jest stworzenie trzeciego zbiornika na błękitne paliwo. Obecnie w Świnoujściu powstają dwa zbiorniki, które umożliwią sprowadzenie do Polski ok. 5 mln m sześć. gazu.
- Terminal w Świnoujściu jest jedną z inwestycWstaw linkji, która umożliwi dywersyfikację dostaw gazu. Jego rozbudowa zwiększy nasze szanse rynkowe i znacząco podniesie bezpieczeństwo energetyczne kraju - podkreśla Mariusz Zawisza, prezes PGNiG w rozmowie z "Rzeczpospolitą".
Obecnie Polska zużywa rocznie ok. 15 mld sześć. gazu. Budowa trzeciego zbiornika na paliwo pozwoliłaby na pozyskanie nawet połowy potrzebnego surowca z każdego miejsca na świecie, w którym wytwarza się LNG.
Plany PGNiG wiążą się jednak nie tylko ze zwiększeniem energetycznego bezpieczeństwa Polski, ale i ze sprzedażą surowca zagranicznym odbiorcom. "Rzeczpospolita" podkreśla, że na Morzu Bałtyckim pływa obecnie 330 statków, które mogą być zasilane LNG.
Budowa terminala LNG w Świnoujściu ma zakończyć się jeszcze w tym roku.