W tym celu na stronie internetowej nik.gov.pl kontrolerzy udostępnili ankietę i zachęcają klientów poczty do jej wypełniania.

NIK przypomina, że jednym z głównych problemów spółki był fakt, że listonosze zbyt często, zamiast dostarczać paczki i listy polecone, pozostawiali w skrzynkach awiza. Izba sprawdzi, czy pod tym względem jakość usług się poprawiła. Kontrolerzy chcą się też przekonać, czy listy i paczki pocztowe są dostarczane terminowo.

NIK przypomina, że kontrola z 2011 roku wykazała, że w wielu miejscowościach mieszkańcy mają ograniczony dostęp do usług pocztowych, ponieważ placówki były czynne zbyt krótko. Jedynie 20 urzędów pocztowych w kraju prowadziło działalność przez całą dobę. Pozostałe były otwarte do 18:00, a czasem tylko do 15:00. Izba sprawdzi, czy sytuacja się poprawiła.

>>> Polecamy: Asfalt kontra beton - która technologia budowy dróg jest lepsza dla Polski?

Reklama