Wsparcie będzie można uzyskać na pokrycie części kosztów wynikających z uzyskania czy przedłużenia certyfikatu wyrobu wymaganego na rynkach zagranicznych poza Unią Europejską, czy świadectw, deklaracji zgodności i atestów. W rozporządzeniu określono szczegółowe warunki udzielania pomocy

Rząd wydał też rozporządzenie w sprawie udzielenia wsparcia na promocję i wspieranie eksportu lub sprzedaży na rynku wewnętrznym Unii Europejskiej. Także tu uzgodniono szczegóły: określono przeznaczenie, warunki dopuszczalności, tryb udzielania oraz sposób monitorowania pomocy finansowej.

Wydane zostało też rozporządzenie dotyczące branżowych projektów promocyjnych w zakresie eksportu lub sprzedaży na rynku wewnętrznym Wspólnoty. Pomoc finansowa będzie przeznaczona na pokrycie części kosztów promowania produktów i usług lub nawiązywania kontaktów handlowych na rynkach zagranicznych. Chodzi o pokazy, degustacje, wystawy, prezentacje, konferencje, seminaria czy warsztaty.

Rząd także wydał rozporządzenie dotyczące wsparcia przedsięwzięć wydawniczych promujących eksport na rynku wewnętrznym Unii. Dofinansowanie może być przeznaczone na wydawnictwa i materiały reklamowe, jednak publikacja musi przedstawiać produkty czy usługi wielu przedsiębiorców.

Reklama

Projekty przygotowało Ministerstwo Gospodarki. Mają one charakter de minimis, czyli są na tyle niewielkie, że nie stanowią zagrożenia dla konkurencji i nie trzeba ich zgłaszać Komisji Europejskiej.

>>> Polecamy: Globalny ranking dobrobytu 2014. Polska gorsza od Urugwaju