Pani Teresa Medica optymistycznie ocenia perspektywy rozwoju i koncentruje się na wykorzystaniu możliwości, jakie wiążą się z wejściem na rynek niemiecki, poinformowała prezes Anna Sobkowiak.

"Satysfakcjonujące wyniki finansowe spółki powodują, że z optymizmem patrzymy w przyszłość koncentrując się na wykorzystaniu możliwości, jakie wiążą się z wejściem na rynek niemiecki" - powiedziała Sobkowiak, cytowana w komunikacie.

Od lipca spółka jest obecna na rynku niemieckim poprzez spółkę zależną AS Business Center i aktywnie rozwija działalność na tym rynku. Sukcesem zakończono proces rejestracji produktów, kontynuując przyjętą politykę eksportową, podano w informacji.

Firma, projektująca i produkująca medyczne wyroby prozdrowotne i profilaktyczne, w ciągu 9 miesięcy 2014 r. zanotowała wzrost przychodów o 7,8% r/r do 15,49 mln zł. Zysk netto wzrósł o 32,4% r/r i osiągnął poziom 2,7 mln zł. W samym III kw. 2014 r. spółka odnotowała minimalnie mniejszą sprzedaż niż w analogicznym okresie roku 2013 (o 1,4% r/r) ze względu na spadek sprzedaży eksportowej (m.in. rynek ukraiński i słowacki).

Rentowność EBITDA wyniosła 26,9% i była wyższa o 24,8% niż rok wcześniej, a rentowność zysku netto stanowiła 17,4% w porównaniu z 14,2% w tym samym okresie ubiegłego roku.

Reklama

"W ciągu pierwszych trzech kwartałów bieżącego roku kontynuowaliśmy dynamiczny rozwój. Dobre wyniki sprzedaży osiągnęliśmy dzięki dużemu wzrostowi sprzedaży krajowej, co było związane, między innymi z akcją marketingową 'Żylaki? Przeciwdziałaj!' - dodała prezes oraz główny akcjonariusz spółki.

Spółka wskazuje, że wypracowała wysoki wynik operacyjny, pomimo niekorzystnych zjawisk gospodarczo-politycznych, które miały miejsce w Europie Wschodniej. Nie udało się w pełni wykorzystać potencjału rynku na Ukrainie z uwagi na obecną sytuację w tym kraju.

"Niespodziewane trudności wystąpiły także na Słowacji, gdzie w dystrybucji pojawiły się podróbki naszych wyrobów. Ta sprawa jest obecnie wyjaśniana" - stwierdziła Sobkowiak.

Pani Teresa Medica jest liderem na krajowym rynku wyrobów medycznych, rehabilitacyjnych i kompresyjnych. Firma projektuje i produkuje tekstylne i dziewiarskie wyroby medyczne, stosowane w profilaktyce, chirurgii, rehabilitacji i ortopedii. W czasie 24 - letniej działalności spółki powstała bogata oferta wyrobów (ponad 3000 indeksów) oferowanych pod dwiema markami: Pani Teresa oraz Basis Active. W 2007 r. firma zadebiutowała na warszawskiej GPW.