Niektórzy decydują się oddać nietrafione prezenty do sklepu. Jednak jak mówi Joanna Wosińska z Fundacji Pro-test, sklep wcale nie musi przyjąć towaru, jeśli nie jest on wadliwy.

Jednak niektóre sklepy wychodzą naprzeciw potrzebom konsumentów i zgadzają się na zwrot czy wymianę nietrafionego prezentu. Dobrze, jeśli już w momencie kupowania wiadomo, czy taki sklep zgadza się na taką opcję. Jeśli zdecydujemy się coś oddać, to warto mieć ze sobą paragon, potwierdzenie płatności kartą lub wyciąg z konta.

Inne zasady obowiązują jeśli chodzi o oddawanie prezentów kupionych przez internet. Jak mówi Joanna Wosińska, konsumenci kupujący w sieci są w lepszej sytuacji. Mogą zwrócić towar bez podawania przyczyn.

Joanna Wosińska przypomina, że 25 grudnia weszły w życie nowe przepisy dotyczące prawa konsumenckiego. Dzięki nim wydłużył się na przykład czas na zwrot produktów zakupionych w internecie - z 10 do 14 dni. Jednak w związku z tym, że prawo nie działa wstecz, prezentów pod choinkę kupionych przed 25 grudnia nowe przepisy nie obejmują.

Reklama

>>> Czytaj też: Dojrzeliśmy do handlowego podboju globu? Polskie firmy ruszają w świat