"Zdecydowaliśmy się na publiczną emisję obligacji, aby dać szansę każdemu zainteresowanemu na zakup naszych papierów. W zeszłym roku z sukcesem zakończyliśmy proces restrukturyzacji, co przełożyło się wymiernie na naszą sytuację finansową. Zmieniliśmy nasz model działania, który jest teraz efektywniejszy i jednocześnie bezpieczniejszy. Przede wszystkim ograniczyliśmy koszty stałe optymalizując zatrudnienie i plan rozwoju terytorialnego. Obecnie skupiamy się na rozwoju współpracy z pośrednikami kredytowymi, jednocześnie uczyniliśmy ich współodpowiedzialnymi za współpracę z naszymi klientami" - powiedział prezes Jarosław Konopka, cytowany w komunikacie.

Dodał, że spółka zmieniła model oceny ryzyka kredytowego tzw. scoring przy udzielaniu pożyczek. Dzięki temu udało się jej istotnie poprawić jakość portfela.

Marka w terminie od 15 stycznia 2015 r. do 3 lutego 2015 r. oferuje dwuletnie obligacje serii H1 o wartości nominalnej 1000 zł każda z oprocentowaniem stałym wynoszącym 9,5% w skali roku. Odsetki wypłacane będą kwartalnie. Zabezpieczeniem emitowanych obligacji jest zastaw na zbiorze wierzytelności pożyczkowych o wartości 150% wartości emisji. Inwestorzy indywidualni i instytucjonalni zapisy mogą składać w domu maklerskim Ventus Asset Management, podano również.

"Nowa emisja, jak i przyszłe emisje w ramach publicznego programu emisji będą wprowadzane na Catalyst" - podkreślono.

Reklama

Celem emisji jest pozyskanie kapitału niezbędnego do rozwoju spółki poprzez zwiększenie skali działania. Spółka jednocześnie chce docierać ze swoją ofertą do nowych, perspektywicznych grup klientów, którzy mają zapewnione stałe dochody. Marka kieruje nowe produkty do emerytów czy rolników otrzymujących dotacje. Wszystkie te działania mają na celu minimalizowanie ryzyka kredytowego portfela, podsumowano w komunikacie.

Marka to instytucja finansowa, specjalizująca się w dostarczaniu pożyczek gotówkowych z obsługą w domu klienta z tygodniową spłatą i w opcji na konto bankowe z miesięczną ratą spłaty. Według danych na III kwartał 2014 r., spółka posiada ponad 26 tys. klientów (ponad 28,5 tys. aktywnych umów).