Raportowany zysk EBITDA wyniósł 137 mln zł wobec 168 mln zł zysku rok wcześniej.

Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 1.028 mln zł w IV kw. 2014 r. wobec 988 mln zł rok wcześniej.

"W ujęciu LFL (na bazie porównywalnych sklepów, nie uwzględniając Szkół Językowych i Grupy Optimum) przychody ze sprzedaży w IV kwartale 2014 r. zwiększyły się o 3,4% r/r, a w skali 12 miesięcy 2014 r. przychody ze sprzedaży LFL pozostały na poziomie roku ubiegłego" - czytamy w raporcie.

W I-IV kw. 2014 r. spółka miała 230 mln zł skorygowanej EBITDA w porównaniu z 244 mln zł zysku w tym ujęciu rok wcześniej, przy przychodach ze sprzedaży w wysokości 2.983 mln zł w porównaniu z 2.931 mln zł rok wcześniej.

"Główne zmiany w wysokości sprzedaży dotyczyły:

* Grupy Smyk - wzrost sprzedaży w IV kwartale o 22 mln zł (+5%) i o 45 mln zł (+4%) w skali roku, głównie w wyniku pozytywnej zmiany sprzedaży LFL w sklepach (+2.3% w IV kwartale i +0.3% w skali roku) oraz wpływu nowych otwarć (15 sklepów otwartych w całym 2014 r., z czego 13 w Polsce i 2 w Niemczech).

* segmentu E-commerce – wzrost sprzedaży w IV kwartale o 31 mln zł (+44%) i o 55 mln zł (+25%) w skali roku, przede wszystkim dzięki dalszemu dynamicznemu rozwojowi głównych sklepów internetowych empik.com i smyk.com.

* Grupy Empik - spadek sprzedaży w IV kwartale o 5 mln zł (-1%) i o 53 mln zł (-5%) w skali roku, głównie w wyniku prowadzonej transformacji modelu biznesowego oraz negatywnej zmiany sprzedaży LFL w sklepach (-3.5% w IV kwartale i -6.3% w skali roku), częściowo skompensowanej w wyniku otwarcia 25 nowych sklepów w trakcie 2014 r." - czytamy dalej.

Grupa Empik Media & Fashion jest dystrybutorem produktów z kategorii media, rozrywka, lifestyle, artykuły dziecięce, odzież, obuwie, kosmetyki oraz kursy językowe. Grupę tworzą spółki o profilu operacyjno-handlowym oraz Empik Media & Fashion jako spółka holdingowa.