Zysk operacyjny wyniósł 60,53 mln zł wobec 82,53 mln zł straty rok wcześniej. Zysk operacyjny oczyszczony z wpływu zdarzeń jednorazowych wyniósł 67,28 mln zł wobec 53,84 mln zł rok wcześniej.
Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 953,42 mln zł w 2014 r. wobec 1015,98 mln zł rok wcześniej. Po skorygowaniu o zdarzenia jednorazowe przychody wyniosły 953,42 mln zł wobec 985,15 mln zł w 2013 r.
Oczyszczony zysk brutto ze sprzedaży wyniósł 363,72 mln zł w 2014 r. wobec 307,63 mln zł rok wcześniej.
W ujęciu jednostkowym zysk netto w okresie 2014 r. wyniósł 10,00 mln zł wobec 166,17 mln zł straty rok wcześniej.
"W ubiegłym roku skupiliśmy uwagę przede wszystkim na podwyższaniu marży. Skutkiem tego był spadek sprzedaży o 3%, jednak udało nam się podnieść zysk operacyjny o jedną czwartą" - powiedział dyrektor generalny Kofoli Jannis Samaras, cytowany w komunikacie poświęconym wynikom.
"Pozycja finansowa grupy Kofola jest obecnie bardzo dobra, wskaźnik zadłużenia nawet spadł poniżej 1,0 i potencjał finansowy pozwala nam na poszukiwanie kolejnych okazji do akwizycji. W roku bieżącym pozostają takie same priorytety, jakie ustalono w roku poprzednim: Rozbudowa obecności na rynku prozdrowotnych napojów, poszerzanie działalności dystrybucyjnej i pomyślne wejście na rynek bałkański po zakończeniu akwizycji słoweńskiej marki Radenska" - dodał Samaras.
Działalność grupy Kofola S.A. koncentruje się na produkcji napojów w pięciu segmentach branżowych: napoje gazowane, napoje niegazowane, wody mineralne, syropy oraz napoje niskoalkoholowe.