Fabryka Opon Dębica odnotowała 29,60 mln zł jednostkowego zysku netto w III kw. 2015 r. wobec 30,70 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka w raporcie.

Zysk operacyjny wyniósł 26,80 mln zł wobec 28,50 mln zł zysku rok wcześniej.

Przychody ze sprzedaży sięgnęły 471,50 mln zł w III kw. 2015 r. wobec 489,40 mln zł rok wcześniej.

W okresie I-III kw. 2015 r. spółka miała 101,50 mln zł jednostkowego zysku netto w porównaniu z 113,10 mln zł zysku rok wcześniej, przy przychodach ze sprzedaży w wysokości 1410,99 mln zł w porównaniu z 1518,20 mln zł rok wcześniej.

"Potencjał rynkowy zarówno w Polsce, jak i w Europie Środkowo-Wschodniej był w III kwartale 2015 r. wyższy, niż w analogicznym okresie ub.r. Dotyczy to zwłaszcza segmentu opon do pojazdów ciężarowych i to w całej Europie. Z drugiej strony spadek potencjału rynkowego w Polsce, w segmencie opon do samochodów osobowych i dostawczych o 3% w pierwszych dziewięciu miesiącach 2015 r. w stosunku do analogicznego okresu 2014 r. miał niekorzystny wpływ na osiągnięte przez nas w tym okresie przychody ze sprzedaży. Niższe w stosunku do trzeciego kwartału 2014 r. było zapotrzebowanie na opony zimowe w Polsce, co związane było z utrzymującym się relatywnie wysokim poziomem ich zapasów u odbiorców. Utrzymywała się również nadpodaż opon na polskim rynku, wywierająca presję na obniżkę ich cen" – powiedział prezes Firmy Oponiarskiej Dębica Stanisław Cieszkowski, cytowany w komunikacie.

Wskazał, że pomimo tego splotu niekorzystnych uwarunkowań rynkowych wypracowany przez spółkę w pierwszych dziewięciu miesiącach 2015 r. wynik EBIT był lepszy r/r, dzięki optymalizacji kosztów produkcji, ścisłej kontroli kosztów sprzedaży i ogólnego zarządu.

FO Dębica jest największym polskim producentem opon do samochodów osobowych i dostawczych. Wiodącą pozycję zajmuje również na rynku opon całostalowych do samochodów ciężarowych, opon do samochodów terenowych, maszyn i urządzeń rolniczych oraz innych produktów z branży oponiarskiej