Zysk operacyjny wyniósł 14,57 mln zł wobec 10,42 mln zł zysku rok wcześniej.

Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 351,08 mln zł w I poł. 2016 r. wobec 265,26 mln zł rok wcześniej.

Na wyniki grupy składają się zarówno mocne wzrosty w segmencie wyrobów jubilerskich, jak i w handlu i obróbce surowców metali szlachetnych, podała spółka. W I półroczu grupa zanotowała wzrost sprzedaży wyrobów jubilerskich o 81,9% oraz wzrost zysku brutto ze sprzedaży o 118,9%. W samym II kwartale Briju osiągnęło 10,2 mln zł przychodów ze sprzedaży wyrobów jubilerskich, co jest wynikiem porównywalnym do sprzedaży osiągniętej w najlepszym dla branży okresie czwartego kwartału w ubiegłym roku.

"Dynamiczny wzrost przychodów i marży brutto w segmencie wyrobów jubilerskich to efekt szybkiego rozwoju własnej sieci sprzedaży oraz umocnienia się marki Briju. W I półroczu br. otworzyliśmy 5 nowych lokalizacji, a najwięcej nowych otwarć planujemy na IV kwartał. Dzięki rozwojowi sieci oraz działaniom optymalizacyjnym segment ten jest już rentowny na poziomie operacyjnym" - powiedział prezes Przemysław Piotrowski, cytowany w komunikacie.

Briju poprawia wyniki również w segmencie surowcowym. W I półr. spółka osiągnęła 333,4 mln zł przychodów, co przełożyło się na 17,2 mln zł zysku brutto ze sprzedaży i oznacza wzrost odpowiednio o 30,5% r/r i 9,8% r/r. Grupa w tym segmencie wypracowała 14,5 mln zł zysku operacyjnego. Marża brutto wyniosła 5,2% wobec 6,1% przed rokiem, co jest związane z różnym udziałem w przychodach poszczególnych metali. Marża operacyjna jest stabilna i wyniosła 4,3% wobec 4,2% w ubiegłym roku.

"Rosnące obroty na handlu złotem pomogły nam osiągnąć wyższe przychody w segmencie surowców. Handel i obróbka złota generują niższą marżę handlową niż srebro, jednak równocześnie nasze koszty związane z przetwarzaniem i dostawami surowca są niższe, dzięki czemu rentowność operacyjna w tym segmencie jest stabilna" - powiedział Piotrowski.

W ujęciu jednostkowym zysk netto w I poł. 2016 r. wyniósł 1,91 mln zł wobec 0,82 mln zł zysku rok wcześniej.

Na koniec I półrocza własna sieć sprzedaży Briju liczyła 35 salonów, wobec 18 salonów na koniec I półrocza 2015 r. i 30 na koniec 2015 r. W II połowie br. zostaną otwarte nowe sklepy m.in. w Mielcu, Sieradzu, Tomaszowie Mazowieckim i Szczecinie.

"Do końca roku planujemy jeszcze otwarcie przynajmniej 7 sklepów Briju. Jednocześnie poszerzamy ofertę biżuterii klasycznej i modowej, dzięki czemu będziemy mogli lepiej odpowiadać na potrzeby naszych Klientów. W IV kwartale planujemy intensyfikację działań marketingowych, aby efektywnie wykorzystać okres przedświątecznych zakupów." – powiedział prezes.

Briju specjalizuje się w projektowaniu, wytwarzaniu i dystrybucji wysokiej jakości wyrobów jubilerskich ze złota, srebra oraz z kamieni szlachetnych i syntetycznych. Zajmuje się również handlem hurtowym w segmencie metali szlachetnych, głównie złota i srebra. Spółka jest notowana na rynku głównym GPW od maja 2014 r.

(ISBnews)