"Podpisujemy kolejne umowy, można również przypuszczać, że IV kw. powinien zaowocować dobrymi wynikami, lepszymi niż rok wcześniej. Pozytywne perspektywy rysują się też na rok 2017. Realizujemy dobrą sprzedaż, nie jesteśmy uzależnieni od kwestii polityczno-gospodarczych. Backlog na przyszły rok szacujemy na ten moment na poziomie ponad 40%" - powiedział Kniszner na spotkaniu z dziennikarzami.

"Plany na 2017 rok mamy bardziej ambitne niż na bieżący rok. Spodziewamy się wzrostu tegorocznej sprzedaży w ujęciu r/r i dalszy jej wzrost w 2017. Backlog i nasze oczekiwania pokazują, że wzrosła przewidywalność i stabilność naszego biznesu" - dodał prezes.

Charakteryzując biznes spółki, Kniszner podkreślił bardzo dobre funkcjonowanie należącego do firmy contact center, które wykazuje tendencję wzrostową w liczbie klientów. Rynek działalności Unimy o największych przychodach, ale nie marżach - inwestycje budynkowe - prezes ocenił jako stabilnie rozwijający się, a sama firma chce tu iść w kierunku integracji systemów.

"Kołem zamachowym naszej marży jest oczywiście telekomunikacja oraz szczególnie IT. Chcemy wpisać się w strategię telco 2.0, kładąc istotny nacisk na integrację systemów i analitykę. Zależy nam na budowaniu rentowności. Rynek aplikacji prosprzedażowych będzie się dalej rozwijał, co również sprzyja naszemu biznesowi. Jesteśmy wiodącym dostawcą usług w zakresie wielokanałowej sprzedaży -go multichannel" - podkreślił prezes.

Według słów Knisznera, jest wola zarządu do kontynuowania realizacji polityki dywidendowej, tak aby była satysfakcjonująca dla akcjonariuszy, ale też uwzględniała potrzeby finansowania biznesu spółki.

"Jesteśmy w dobrej sytuacji finansowej pomimo wypłaty dywidend. Jednocześnie jesteśmy też w rozmowach z bankami i ubezpieczycielami w kwestii kredytów i gwarancji, widzimy tutaj bardzo dobre postrzeganie Unimy" - wskazał prezes.

Dodał też, że niewykluczone są ewentualne powiązania kapitałowe. Spółka jest otwarta na rozmowy z potencjalnym inwestorem branżowym. Samodzielnie również może rozważyć ewentualne przejęcia niszowych spółek.

Unima 2000 to integrator i dostawca rozwiązań IT oraz systemów telekomunikacyjnych. Firma ma contact center na 250 stanowisk. Od 2006 roku jest notowana na GPW.

(ISBnews)