Zysk operacyjny wyniósł 12,58 mln zł wobec 31,96 mln zł zysku rok wcześniej. Skorygowana EBITDA wyniosła 38,76 mln zł wobec 50,89 mln zł rok wcześniej.

Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 111,02 mln zł w II kw. 2020 r. wobec 178,51 mln zł rok wcześniej.

W I poł. 2020 r. spółka miała 14,02 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w porównaniu z 22,09 mln zł zysku rok wcześniej, przy przychodach ze sprzedaży w wysokości 260,83 mln zł w porównaniu z 335,51 mln zł rok wcześniej. Skorygowana EBITDA wyniosła 79,94 mln zł wobec 94,93 mln zł rok wcześniej.

Znaczący wpływ na wyniki I półrocza miała pandemia COVID-19. Związane z nią obostrzenia wpłynęły głównie na spółki działające w branży turystycznej. Dywersyfikacja działalności prowadzonej przez poszczególne spółki holdingu pozwala jednak ograniczać negatywne skutki pandemii na wyniki całej Grupy, podano w komunikacie poświęconym wynikom.

"Skutki ograniczeń i zamknięcie granic odczuliśmy głównie w turystyce zagranicznej. Wyłączając stratę spółki Wakacje.pl, Grupa osiągnęła w drugim kwartale solidny wzrost EBITDA w wysokości 14% rok do roku. Dziękuję za ten wynik wszystkim Obywatelom Wirtualnej Polski Holding, których jest już tysiąc osiemset i którzy, w tym trudnym i niepewnym kwartale, walczyli o bezpieczeństwo finansowe firmy. Specjalne podziękowania należą się naszej części mediowej, kierowanej przez wiceprezes Joannę Pawlak, która jako najsilniejsza spółka w Grupie wspierała finansowo słabszych. Mimo fizycznego dystansu, bez wątpienia byliśmy w tym kwartale bliżej siebie niż kiedykolwiek wcześniej" - powiedział prezes Wirtualna Polska Holding Jacek Świderski, cytowany w komunikacie.

Telewizja WP w I półroczu 2020 zanotowała udział w rynku na poziomie 0,69% w grupie wiekowej 16-49, zajęła pierwsze miejsce wśród kanałów dostępnych na cyfrowym multipleksie MUX8, podkreśliła także spółka. Według cytowanych w komunikacie danych Nielsen Audience Measurement, Telewizja WP osiągnęła 58% wzrostu względem pierwszego półrocza 2019 roku, co stanowi największy wzrost spośród wszystkich naziemnych kanałów ogólnotematycznych.

W ujęciu jednostkowym strata netto w I poł. 2020 r. wyniosła 3,64 mln zł wobec 24,97 mln zł zysku rok wcześniej.

Grupa Wirtualna Polska jest właścicielem jednego z dwóch najpopularniejszych w Polsce horyzontalnych portali internetowych - Wirtualnej Polski. Prowadzi również portal horyzontalny o2 oraz liczne specjalistyczne portale wertykalne, w tym w szczególności portale o tematyce biznesowej - Money.pl oraz Biztok, portale dotyczące nowych technologii - np. Dobreprogramy, portale o tematyce sportowej - np. Sportowe Fakty, oraz portale o charakterze rozrywkowym - np. Pudelek. Spółka jest notowana na GPW od maja 2015 r.

(ISBnews