"Do 2030 roku myślę, że możemy z pełną odpowiedzialnością mówić, że ten rynek będzie się dynamicznie rozwijał" - powiedział Sochacki podczas webinarium.
Podkreślił, że Polska w tej dziedzinie ma dużo do zrobienia w porównaniu w krajami zachodnioeuropejskimi.
"Moim zdaniem, w ciągu najbliższych pięciu lat dynamika będzie z roku na rok skokowa" - dodał.
Zdaniem prezesa, skrócenie naboru do rządowego programu "Mój Prąd" nie wpłynie znacząco na popularność instalacji fotowoltaicznych w Polsce.
"Według naszych analiz, nie wpłynie to na nasze plany, dlatego, że mamy zdywersyfikowane ścieżki przychodów. Są też inne czynniki, które wpływają na opłacalność. 'Mój Prąd' przesunął opłacalność inwestycji w fotowoltaikę tylko o jeden rok, natomiast spodziewamy się, że wzrost cen prądu od stycznia znowu podniesie tę opłacalność" - wskazał Sochacki.
Działalność Sunday Energy opiera się na podstawowym filarze fotowoltaicznym i uzupełniającym, związanym z dodatkowymi usługami i produktami dot. OZE, tj. pompy ciepła, magazyny energii itd. W pierwszym obszarze kluczową częścią biznesu jest import i sprzedaż paneli fotowoltaicznych oraz innych komponentów rynku PV (m.in. inwertery, falowniki). Spółka zajmuje się także developmentem farm oraz rozwija nowe kierunki biznesowe, dotychczas niewystępujące powszechnie na polskim rynku.
(ISBnews)
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama