"Na etapie pracy nad prospektem emisyjnym pisaliśmy o polityce dywidendowej, która powinna przewidywać wypłacanie od 10% do 20% zysku jako dywidendy. Myślę, że rekomendacja zarządu będzie szła w takim właśnie kierunku" - powiedział Wojciechowski podczas wideokonferencji.

Spółka planuje dalsze akwizycje. Ma jej w tym planie pomóc m.in. uchwalenie przez akcjonariuszy wielkości kapitału docelowego.

Reklama

"Mamy zaplanowane zgromadzenie wspólników, na którym - mam nadzieję - uda nam się przegłosować kapitał docelowy, który umożliwiłby nam bardziej elastyczne negocjowanie umów z potencjalnymi celami akwizycyjnymi" - powiedział Wojciechowski.

Według niego, taki model prowadzenia akwizycji pozwoli spółce na mocniejsze konkurowanie z innymi podmiotami na rynku.

"Nie chciałbym ujawnić szczegółów dotyczących planowanych przejęć czy prowadzonych rozmów. Niewiele się zmieniło od czasu naszego IPO w tym względzie. Te miejsca, gdzie jesteśmy, czyli Ameryka Północna, Wielka Brytania i Polska to są te miejsca, gdzie widzimy dalszy rozwój PCF. Wiadomo, że w Polsce rynek tych mniejszych studiów jest zdecydowanie przewartościowany, a poza tym, zdecydowanie łatwej się akwiruje podmioty poza granicami naszego kraju" - dodał prezes.

Przedstawiciele spółki przypomnieli, że ogłoszona dzisiaj umowa przejęcia 100% udziałów w Game On za 29,37 mln zł zakłada m.in. również reinwestycję przez sprzedającego całości środków pieniężnych uzyskanych z tytułu sprzedaży udziałów w akcje spółki PCF nowej emisji. To z kolei wymaga od zarządu zwołania nadzwyczajnego walnego zgromadzenie, które podejmie m.in.uchwały w przedmiocie podwyższenia kapitału zakładowego w drodze emisji 387 714 akcji zwykłych na okaziciela serii D, stanowiących około 1,29% kapitału zakładowego spółki.

Spółka podała również, że spodziewa się dalszego wzrostu zatrudnienia w tym roku.

"Przed przejęciami poziom naszego zatrudnienia przebił poziom 300 osób, a teraz jest to ponad 350 osób. Biorąc pod uwagę nasze umowy z wydawcami przewidują dalszy wzrost zespołów i dotyczyły projektów Dagger i Gemini więc możemy spodziewać się dalszego wzrostu zatrudnienia w grupie" - dodał prezes.

PCF Group jest producentem gier wideo specjalizującym się w grach z gatunku shooter, który współpracuje z wiodącymi, międzynarodowymi wydawcami gier. Grupa PCF prowadzi założone w 2002 roku studio produkcyjne People Can Fly, które jest jednym z trzech najbardziej doświadczonych polskich producentów gier z segmentu AAA. Spółka zadebiutowała na GPW w 2020 r.

(ISBnews)