Cena akcji nowej emisji została ustalona na poziomie ceny maksymalnej, czyli 0,54 zł za jedną akcję. Inwestorzy złożyli deklarację zapisów na wszystkie oferowane akcje, dzięki czemu spółka pozyska 80 mln zł. W emisji wzięła udział m.in. Wirtualna Polska Holding, która złożyła deklarację zapisu na akcje o wartości ponad 10 mln zł. To największa gotówkowa emisja w historii rynku NewConnect, podano w komunikacie.

"Dziękujemy nowym i dotychczasowym akcjonariuszom za zaufanie, którym nas obdarzyli. Pozyskaliśmy szerokie grono różnorodnych inwestorów, w tym fundusze inwestycyjne. Szczególnie należy podkreślić obecność Wirtualnej Polski w naszym akcjonariacie, która otwiera nowe możliwości rozwoju dla naszych projektów. Mamy jasno określone cele, które w najbliższym czasie zamierzamy zrealizować. Naszą ambicją jest zbudowanie lidera e-commerce rynku dóbr luksusowych, co dzięki tej emisji będzie możliwe" - powiedział członek zarządu Maciej Tygielski, cytowany w komunikacie.

Reklama

Inwestorom indywidualnym zostanie zaoferowane 106,7 mln akcji, w tym 18,52 mln akcji obejmie Wirtualna Polska Holding. Pozostałe 41,4 mln akcji zostanie zaoferowanych inwestorom instytucjonalnym.

Środki pozyskane z trwającej emisji akcji zostaną przeznaczone na nabycie 60% udziałów w kapitale zakładowym spółki IT Fashion Polska Group & Partners Sp. z o.o. - 60 mln zł oraz 15 mln zł na realizację innych projektów inwestycyjnych, m.in. wielojęzykowej platformy sprzedaży internetowej z obsługą marketplace i obrotu rzeczami używanymi w Moliera2.com, aplikacji mobilnej Moliera2.com oraz Mamissima, projekt marki własnej Mamissima i działania marketingowe, podano także.

"Zamierzamy wykorzystać potencjał marketingowy brandu Moliera2.com oraz synergie logistyczno-operacyjne. Nowa marka będzie silnym graczem w naszym ekosystemie kompatybilnych platform z obszaru dóbr luksusowych i marek premium" - dodał Tygielski.

Modern Commerce to grupa sklepów e-commerce związana z dobrami premium. Jest właścicielem sklepów internetowych ZłoteWyprzedaże.pl - jednego z największych w Polsce wyprzedażowych sklepów online z markami premium oraz Mamissima.pl - sklepu internetowego z akcesoriami i zabawkami dla dzieci.

(ISBnews)