"Nasza ekspansja zagraniczna w tej odsłonie różni się zasadniczo. Jesteśmy obecni na mniejszej liczbie rynków, jesteśmy dużo bardziej skoncentrowani na rozwoju tych rynków. A po drugie, dokonaliśmy akwizycji biznesu, który jest biznesem rentownym, rosnącym. W tym kontekście, jak patrzymy na kluczowe rynki w Europie po akwizycji Mondial Relay, dziś co do zasady na większości tych rynków jesteśmy rentowni. Zwracam uwagę, że wyniki II kwartału nie konsolidują wyników Mondial Relay. Więc III kw., jeśli chodzi o segment międzynarodowy, będzie wyglądał istotnie inaczej" - powiedział Aleksandrowicz podczas konferencji online.

"Jeśli chodzi o rynki rozwijane organicznie, mam tu na myśli głównie Wielką Brytanię i Włochy, to jest to zgodne z planem. Wskazywaliśmy, że jeszcze przez kilka kwartałów będziemy ponosić straty na tych rynkach, w związku z tym, że mocno inwestujemy w rozwój tych rynków. Rozwinięcie sieci paczkomatów musi kosztować. Tych strat operacyjnych oczywiście się spodziewamy, zakładamy, że w tym roku będą jeszcze dość wysokie, ale od przyszłego roku powinny zdecydowanie maleć" - dodał.

Reklama

W całym I półroczu 2021 r. InPost odnotował 694,6 mln zł skorygowanego zysku EBITDA, co oznacza wzrost o 73% r/r. W przypadku rynków zagranicznych wynik w tym ujęciu wyniósł -47,5 mln zł wobec -17,4 mln zł rok wcześniej.

InPost sfinalizował nabycie Mondial Relay - wiodącej francuskiej firmy dostarczającej przesyłki w formacie "poza domem" - 1 lipca. Wartość transakcji wyniosła 513 mln euro. W efekcie Grupa InPost stała się największą w Europie platformą dostaw dla e-commerce w formacie "poza domem".

InPost to platforma dostaw dla e-commerce. Założony w 1999 roku przez Rafała Brzoskę w Polsce, InPost posiada sieć Paczkomatów w Polsce, Wielkiej Brytanii i Włoszech, a także świadczy usługi kurierskie i fullfilment dla sprzedawców e-commerce w Polsce. W 2020 roku InPost obsłużył 249 mln przesyłek za pośrednictwem Paczkomatów, współpracując z ponad 26 000 e-sprzedawców. Aplikacja mobilna spółki - InPost Mobile ma ponad 6 mln aktywnych użytkowników. W styczniu 2021 r. InPost zadebiutował na giełdzie Euronext Amsterdam.

(ISBnews)