Strata operacyjna wyniosła 1,4 mln zł wobec 4,45 mln zł straty rok wcześniej.

Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 47,49 mln zł w I poł. 2021 r. wobec 47,22 mln zł rok wcześniej.

Reklama

"Na wyniki sprzedażowe I półr. 2021 r. wpłynęła trwająca epidemia COVID-19 i wynikające z niej dwa okresy zamknięć sklepów stacjonarnych zlokalizowanych w obiektach wielkopowierzchniowych. W następstwie tych zamknięć łączna sprzedaż towarów, materiałów i usług osiągnięta w I półr. 2021 roku była na poziomie analogicznego półrocza roku poprzedniego, obciążonego wpływem tej epidemii, a także aż o 30% niższa od przychodów w I półr. 2019 r." - czytamy w sprawozdaniu.

Sprzedaż w pierwszych sześciu miesiącach roku 2021 charakteryzowała się analogicznym poziomem marży na sprzedaży brutto, jak przed rokiem oraz osiągnięto ją przy kosztach działalności operacyjnej bez wartości sprzedanych towarów i materiałów obniżonych o 7,3% r/r.

"Spadek tych kosztów wynikał głównie z mniejszej wartości amortyzacji (w roku 2020 zamknięte zostało 7 sklepów - nastąpił spadek wartości aktywów z tytułu prawa do użytkowania, a także z powodu dokonanych odpisów) oraz z mniejszych kosztów zatrudnienia pracowników, głównie dzięki otrzymanemu dofinansowaniu wynagrodzeń za styczeń, luty, maj i czerwiec 2021 r. oraz zwolnieniu z opłacaniu składek ZUS za kwiecień 2021 r. dotyczących wynagrodzeń za marzec 2021 r. (wartość uzyskanych dofinansowań i umorzeń była większa niż w I półroczu 2020 r.) Poniesiona strata na sprzedaży w wysokości 1 442 tys. zł jest wynikiem lepszym o 2 457 tys. zł niż w analogicznym półroczu roku poprzedniego" - czytamy także.

Kolejnymi czynnikami wpływającymi na wynik netto było poniesienie kosztów odsetek od leasingu oraz uzyskanie dodatnich różnic kursowych spowodowanych głównie wyceną walutowych zobowiązań z tytułu leasingu. Wynik netto za I półr. 2021 r. ukształtował się na poziomie -725 tys. zł co jest rezultatem lepszym o 5 100 tys. zł wobec I półr. 2020 r., podsumowano.

W ujęciu jednostkowym strata netto w I poł. 2021 r. wyniosła 0,81 mln zł wobec 5,87 mln zł straty rok wcześniej.

Solar Company jest właścicielem marki odzieżowej Solar, skierowanej do kobiet. Pod marką Solar sprzedawane są autorskie kolekcje odzieży damskiej oraz akcesoriów odzieżowych. Spółka jest notowana na GPW od 2012 r. Jej skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 99,67 mln zł w 2020 r.

(ISBnews)