"Zgodnie z naszymi przewidywaniami, dostarczyliśmy 180 mln przesyłek w IV kwartale, o 71% więcej r/r w ujęciu raportowanym, co oznaczało rekord na naszych rynkach. Kontynuowaliśmy także znakomicie rozwój kluczowych inicjatyw, które wesprą nasz długoterminowy rozwój" - powiedział prezes Rafał Brzoska, cytowany w komunikacie.

W całym roku spółka dostarczyła 517,6 mln przesyłek (+67% r/r), w tym 424,3 mln w Polsce (+38% r/r) i 93,3 mln w innych krajach (2,2 mln rok wcześniej). W Polsce 354,8 mln przesyłek trafiło do Paczkomatów, a 69,5 mln do domu klienta.

Reklama

"W trakcie 2021 r. znacząco przyspieszyliśmy ekspansję sieci w Polsce. Zakończyliśmy rok z ponad 16,4 tys. Paczkomatów z 2,4 mln skrytek, dając ponad 56% konsumentów dojście w czasie 7 minut do Paczkomatu wobec 50% na koniec 2020 r." - powiedział także Brzoska.

InPost to platforma dostaw dla e-commerce. Założony w 1999 roku przez Rafała Brzoskę w Polsce, InPost posiada sieć Paczkomatów w Polsce, Wielkiej Brytanii i Włoszech, a także świadczy usługi kurierskie i fullfilment dla sprzedawców e-commerce w Polsce. W 2020 roku InPost obsłużył 249 mln przesyłek za pośrednictwem Paczkomatów, współpracując z ponad 26 000 e-sprzedawców. Aplikacja mobilna spółki - InPost Mobile ma ponad 6 mln aktywnych użytkowników. W styczniu 2021 r. InPost zadebiutował na giełdzie Euronext Amsterdam.

(ISBnews)