"Cieszymy się, że kolejny krok milowy tej transakcji, jakim było wydanie zgody przez Komisję Europejską, mamy już za sobą, i tym samym jesteśmy coraz bliżej, by tę transakcję sfinalizować. Oczekując na tę decyzję, w maju tego roku rozpoczęliśmy reorganizację naszej grupy. Jej celem jest przygotowanie do efektywnego zarządzania nowymi aktywami i utrzymanie statusu niezależności poszczególnych segmentów, co jest szczególnie ważne w obszarze magazynowania paliw i działalności importowej. Przejmowane aktywa będą stanowiły platformę do ich dlaczego rozwoju w ramach Grupy Unimot" - powiedział prezes Adam Sikorski, cytowany w komunikacie.

Reklama

Zgodnie z umową przedwstępną, Grupa Unimot nabędzie biznes niezależnego operatora logistycznego, który obejmuje dziewięć terminali paliw o łącznej bieżącej pojemności 350 tys. m3, w tym pięć terminali należących obecnie do Lotos Terminale: w Czechowicach-Dziedzicach, Jaśle, Piotrkowie Trybunalskim, Poznaniu oraz Rypinie, a także cztery terminale należące obecnie do PKN Orlen: w Bolesławcu, Szczecinie, Gutkowie oraz Gdańsku. Po zakończeniu prowadzonych prac rozwojowych zdolności magazynowe wzrosną do 410 tys. m3, przypomniano.

W wyniku transakcji Grupa Unimot stanie się trzecim graczem na rynku magazynowania paliw w ujęciu wolumenowym. Dodatkowo, po zrealizowaniu przez PKN Orlen modernizacji i rozbudowy terminala morskiego w Szczecinie, Grupa Unimot dysponować będzie ok. 10 tys. m3 pojemności przeznaczonych do magazynowania paliwa lotniczego oraz 40 tys. m3 przeznaczonych do magazynowania oleju napędowego.

Ponadto w ramach transakcji Grupa Unimot przejmie biznes "bitumen". Obejmie on wydzielane ze spółki Lotos Asfalt zakłady produkcji asfaltów w Jaśle i Czechowicach-Dziedzicach wraz z działem handlowym, jak również dziesięcioletni kontrakt na dostawy przez Grupę Lotos produktów asfaltowych i surowca do ich produkcji w ilości do 500 tys. ton rocznie, dzięki czemu Grupa Unimot stanie się drugim graczem na rynku sprzedaży asfaltów w ujęciu wolumenowym, wynika z materiału.

Do sfinalizowania transakcji dojdzie po spełnieniu się pozostałych warunków formalnych, m.in. uzyskaniu zgody UOKiK i odpowiednich zgód korporacyjnych, podsumowano.

Unimot specjalizuje się w obrocie olejem napędowym, biopaliwami, gazem płynnym (LPG), gazem ziemnym (w tym LNG) oraz energią elektryczną. Jako członek międzynarodowego stowarzyszenia Avia International, od 2017 roku rozwija w Polsce sieć stacji paliw pod marką Avia. W 2020 r. spółka weszła na rynek fotowoltaiki z marką Avia Solar. W marcu 2017 r. spółka zadebiutowała na rynku głównym GPW po przejściu z NewConnect. Spółka miała 8,21 mld zł skonsolidowanych przychodów w 2021 r.

(ISBnews)