Reklama

"Mamy 276 mln zł w backlogu na koniec I półrocza, co stanowi 89,8% sprzedaży za 2021. Rok wcześniej było to 84,3% sprzedaży za 2020. Wyższa wartość tegorocznego backlog wynika w części ze zmiany klasyfikacji przychodów z WAPRO, co podwyższa tą wartość o ok. 15 mln zł. Bez uwzględnienia tego zdarzenia portfel jest w tym roku o ok. 10% wyższy r/r" – powiedział Lizon podczas videokonferencji.

Według jego słów, stałe umowy z klientami uwzględniają indeksację inflacyjną i w tym roku została ona dokonana. Jednocześnie przy utrzymaniu tendencji inflacyjnych może to wpłynąć wyraźnie na przychody w 2023 roku. Z kolei jeszcze w II półroczu 2022 zarząd Asseco BS oczekuje efektów pracy nowego zarządzającego segmentem sprzedaży zagranicznej, co ma przyspieszyć dynamikę sprzedaży w tym obszarze.

Lizon zaznaczył ponadto, że spółka odczuwa również presję płacową. Asseco BS musiało "powalczyć o pracowników", co wpłynęło na marże. W jego ocenie, większość efektu tych tendencji pojawiła się już w I półroczu.

Odnosząc się do spodziewanego spowolnienia gospodarki, członek zarządu wskazał, że doświadczenie spółki wskazuje, że klienci nie będą rezygnować z dotychczasowych umów, a nowi najwyżej przekładali termin zawarcia umowy.

"Nie było decyzji o rezygnacji. Z kolei w IV kw. tego roku przekonamy się, jaki jest popyt i sprzedaż rozwiązań WAPRO. Pozostała sprzedaż jest równo rozłożona po całym roku, a negocjacje trwają zwykle dość długo" - zauważył Lizon.

W kwestiach korporacyjnych podkreślił, że dywidenda pozostaje elementem podstawowej strategii. Od 2007 roku spółka wypłaciła akcjonariuszom łącznie ok. 550 mln zł

"Myślę, że nie będziemy tego zmieniać, postrzeganie jako spółka dywidendowa pomaga chociażby wycenie lepiej oprzeć się zmianom koniunktury giełdowej" - podsumował członek zarządu.

W ramach grupy kapitałowej Asseco, Asseco Business Solutions stanowi centrum kompetencyjne odpowiedzialne za systemy ERP, oprogramowanie dla małych i średnich przedsiębiorstw oraz mobilne systemy wspomagające zarządzanie. Przychody ze sprzedaży spółki sięgnęły 282 mln zł w 2020 r.

(ISBnews)