Jednocześnie portfel zamówień Asseco SEE na I kwartał ma aktualnie wartość 53,5 mln euro i jest o 15% wyższy r/r.

"Patrzymy na portfel zamówień z optymizmem, widzimy szanse wzrostu w 2023 roku, ciekawy będzie szczególnie rynek turecki, gdzie widzimy bardzo dobre perspektywy. Spodziewamy się, że backlog będzie systematycznie rósł w kolejnych okresach" - skomentował prezes Piotr Jeleński podczas wideokonferencji.

Zapowiedział jednocześnie, że dynamiki backlogowe mogą się przekładać, z odchyleniem do kilku punktów procentowych, na dynamikę wyniku operacyjnego w 2023 roku.

Według niego, możliwe jest dojście do skutku kolejnych akwizycji w I połowie 2023 roku.

Reklama

"Cały czas pracujemy nad projektami w różnych krajach. Mamy na przykład jedną akwizycję praktycznie zamkniętą, gdzie czekamy już ponad rok na zgodę regulatora. Inny temat ad hoc jest możliwy do realizacji jeszcze w I półroczu. Dlatego łącznie nakłady na przejęcia mogą wynieść od kilku mln euro, jeśli żaden z tych projektów się nie wydarzy, do ponad 20 mln euro" - dodał prezes.

"Spodziewamy się dużo mniej stabilnych czasów i mniejszej przewidywalności w zakresie możliwości pozyskiwania kapitału w ciągu najbliższych 2-3 lat, a okazje rynkowe będą się pojawiać, chcemy się na to przygotować" - podkreślił.

W jego ocenie, osiągnięcie rentowności EBIT na poziomie 14-16% jest dla Asseco SEE "absolutnie do osiągnięcia w normalnych warunkach rynkowych".

"W dalszym ciągu oczekujemy presji na wynagrodzenia w tym roku, choć może mniejszej niż w 2022 r., gdy rynek był rozgrzany do czerwoności" - powiedział także Jeleński.

Asseco South Eastern Europe zajmuje się działalnością holdingową, polegającą przede wszystkim na zarządzaniu liniami biznesowymi, których działalność koncentruje się w aktualnie należących do Grupy ASEE spółkach z sektora IT z regionu Europy Południowo-Wschodniej i Turcji, a także na inwestowaniu w nowe spółki w tym regionie. ASEE S.A. prowadzi również działalność operacyjną w zakresie sprzedaży usług i oprogramowania wspierającego kanały komunikacji z klientami i procesy biznesowe (contact center), a także rozwiązań uwierzytelniających. Spółka jest notowana na GPW od 2009 r.

(ISBnews)