Answear chce zostać liderem w regionie CEE

Ekspansja Answear rozpoczęła się w 2014 r. Rok wcześniej w firmę zainwestował jeden z największych funduszy inwestycyjnych MCI Venture Capital. Oczekiwanie szybkich wzrostów, dobra organizacja wewnętrzna firmy oraz niemożność realizacji założonej strategii wyłącznie w oparciu o lokalny, polski rynek sprawiły, że Answear zaczął zastanawiać się nad rozpoczęciem działalności w innym krajach. Na początku wystartowała czeska wersja sklepu. Powodem była specyfika tamtejszego rynku, dynamiczny rozwój e-commerce oraz bliskość kulturowa. Sukces w Czechach był punktem zwrotnym, który umożliwił dalszą ekspansję marki Answear. W 2014 r. uruchomiła jeszcze sklep na Słowacji, w 2015 r. firma postawiła na Ukrainę i Rumunię, w 2016 r. pojawiła się na Węgrzech, a w 2018 r. w Bułgarii. Otwarciu nowego rynku zawsze towarzyszyła dokładna analiza jego specyfiki oraz zachowania lokalnych konsumentów. Aby prowadzić swoje działania z powodzeniem, Answear rozbudował swoje centrum logistyczne, regularnie poszerza też swój asortyment, by zaspokoić wymagania klientów z różnych krajów.

ikona lupy />
fot. materiały prasowe

Kierunek – Bałkany i Europa Południowa

Answear nie zwalnia tempa! W tym roku kontynuuje swoją ekspansję, rozszerzając działalność o kolejne 2 nowe rynki. 30 sierpnia wystartowała grecka wersja sklepu, natomiast pod koniec września https://answear.com/ wkroczył do Chorwacji. „Tuż po oficjalnym starcie strony Answear.gr zanotowaliśmy duże zainteresowanie greckich klientów, którzy coraz lepiej poruszają się w świecie zakupów online. Cieszymy się, że Answear otrzymał już pierwsze oznaki zaufania i uznania. Naszym największym dotychczasowym wyzwaniem było dostosowanie lokalnej strony internetowej nie tylko do specyfikacji firmy, ale także do potrzeb greckich konsumentów. Jest to oczywiście proces ciągły, każdego dnia staramy się coś udoskonalać i jesteśmy otwarci na uwagi naszych klientów. Jesteśmy przekonani, że w przyszłości Answear stanie się w Grecji nie tylko topowym sklepem online, ale także miejscem pełnym inspiracji." - mówi Konstantina Tsira, Country Manager na rynek grecki. Rynek ten ma wiele atutów: przede wszystkim jest jednym z największych w rejonie (liczy prawie 11 mln potencjalnych klientów), jest relatywnie zamożny, z wysokim wskaźnikiem dochodu per capita. Greccy konsumenci mają dużą świadomość marek premium, co może mieć przełożenie na wartość średnich zakupowych koszyków. Ważna jest także konkurencja, która w Grecji nie jest jeszcze tak silna, jak w Europie Zachodniej.

Co czeka markę w Grecji?

Answear.com z optymizmem patrzy na swoją przyszłość na nowych rynkach. Sklep zakłada, że w 2023 r. osiągnie tam rentowność na poziomie EBIDTA. Na razie przed marką czeka sporo wyzwań – przede wszystkim musi zbudować swoją rozpoznawalność na greckich wyspach i przyciągnąć do siebie nowych klientów. Ci chętnie kupują w sieci – robi to 6 na 10 spośród ponad 8,4 mln greckich internautów, a w obrębie ich zainteresowań, oprócz elektroniki i sprzętu komputerowego, znajduje się właśnie moda. Różnorodna, licząca ponad 400 światowych marek oferta Answear jest w stanie sprostać ich wymaganiom – greccy konsumenci ceniący komfort i styl casual znajdą tutaj odzież, od T-shirtów, denimu po https://answear.com/k/on/odziez/bluzy, różne rodzaje obuwia i akcesoria, w tym torebki i plecaki. Grecy przykładają dużą wagę do kwestii ekologii i etyczności. Być może do Answear przekona ich także oferta brandów przyjaznych środowisku oraz sposób dostawy – zamówienia są dostarczane w jednym opakowaniu, firma korzysta z biodegradowalnych foliopaków oraz kartonów wykonanych z materiałów pochodzących z recyklingu. Wyzwaniem na pewno będzie dla Answear logistyka – Grecja składa się bowiem z ok. 2500 wysp, z czego zamieszkałych jest 165. Sklep ma jednak kilkuletnie doświadczenie w dostawach do różnych zakątków Europy, dysponuje rozbudowanym centrum logistycznym oraz opracowanym łańcuchem dostaw, a głównych klientów w Grecji dopatruje się przede wszystkim na kontynencie, w dużych miastach, jak Ateny czy Saloniki.

ikona lupy />
fot. materiały prasowe

Answear.com to pierwszy polski internetowy sklep multibrandowy oferujący szeroki wybór ubrań, butów i dodatków ponad 400 światowych marek. W ofercie można znaleźć wyselekcjonowane kolekcje damskie, męskie i dziecięce m.in. marek premium, sportowych czy denimowych. Aktualnie Answear.com działa na 9 rynkach, a w planach ma start w kolejnych. Od początku swojej działalności w 2011 r. zdobył ponad 50 nagród i wyróżnień, zyskał także uznanie tysięcy klientów, którym dostarcza nieustannych modowych inspiracji, współpracując z trendsetterami i ekspertami z branży mody. Marka opiera się na własnym centrum logistycznym, które pozwala na zoptymalizowanie kosztów i usprawnienie logistyki, co finalnie wpływa na doskonałą cenę i atrakcyjne promocje. Wszystkie produkty wchodzące w skład zamówienia są wysyłane w jednej paczce – w trosce o środowisko i dla wygody klientów. W swej działalności Answear stawia na szybką dostawę (nawet tego samego dnia w wybranych miastach Polski) i jakość obsługi. Swoim stałym klientom dedykuje program lojalnościowy Answear Club, który pozwala na robienie zakupów w jeszcze atrakcyjniejszych cenach.