Douglas zwolni ponad tysiąc pracowników, w tym 600 w samych Niemczech.

Program oszczędnościowy jest "logiczną konsekwencją trendu w kierunku handlu online” - powiedziała Mueller niemieckiemu tygodnikowi "Der Spiegel". "Obecnie dostosowujemy sieć oddziałów dokładnie tak, jak jest to właściwe z dzisiejszej perspektywy" - dodała.

Mueller chce dalej rozwijać biznes online. "Nadal nie mogę dziś powiedzieć, dokąd dokładnie zmierza podróż (w kierunku handlu) online” - powiedziała. W 2020 roku koncern z Duesseldorfu po raz pierwszy osiągnął w segmencie online sprzedaż na poziomie ponad miliarda euro.

Zarząd prowadzi obecnie negocjacje z radami zakładowymi w sprawie odpraw. Oferta jest wyższa niż zwykle w branży - podkreśliła Mueller, cytowana przez "Spiegla".

Reklama

Sieć perfumerii Douglas obecna jest w 21 krajach Europy, w tym w Polsce, oraz w Stanach Zjednoczonych.