Decyzja o wznowieniu pod koniec tego miesiąca wysyłki części z Chin do USA, o której po raz pierwszy poinformowała agencja Reuters, pokazuje, jak wielki wpływ na działalność gospodarczą ma deeskalacja wojny handlowej między dwiema największymi gospodarkami świata.

W zeszłym miesiącu agencja Reuters podała, że Tesla zawiesiła plany wysyłki podzespołów z Państwa Środka po tym, jak administracja Donalda Trumpa podniosła cła na chińskie towary do poziomu 145 proc.. Decyzja o wstrzymaniu importu części niezbędnych do produkcji aut w USA zakłóciła plany Tesli dotyczące rozpoczęcia masowej produkcji długo oczekiwanych modeli.

Zawieszenie broni w wojnie handlowej

W zeszłym miesiącu Musk powiedział analitykom podczas prezentacji wyników finansowych za pierwszy kwartał, że naciska na obniżenie ceł, ale ostateczna decyzja należy do prezydenta USA.

W ostatni weekend w końcu się to udało. Na spotkaniu w Szwajcarii przedstawiciele Pekinu i Waszyngtonu zgodzili się na zawieszenie broni w wojnie handlowej i wycofanie większości ceł i innych środków zaradczych.

Czy to oznacza, że wojna handlowa dobiegła końca? Niestety, w tym temacie nie nic pewnego. Informator agencji, który prosił o anonimowość powiedział, że przez nieprzewidywalność administracji Trumpa sytuacja może się jeszcze zmienić.

Tesla nie odpowiedziała natychmiast na prośbę Reutersa o komentarz.

Plany produkcyjne Tesli

Tesla planuje rozpocząć produkcję próbną długo oczekiwanych modeli Cybercab i Semi w październiku tego roku. Produkcja na masową skalę ma ruszyć w 2026 r. Cybercab będzie produkowany w Teksasie, a Semi w Nevadzie, jak wcześniej informowała agencja Reuters.

Koncepcję samochodu Cybercab, czyli dwuosobowego samochodu elektrycznego zasilanego akumulatorem bez kierownicy ani pedałów sterujących, znanego także pod nazwą Robotaxi, Tesla zaprezentowała w październiku i obiecała rozpocząć budowę do 2026 r. w cenie poniżej 30 tys. USD. W 2026 r. firma Elona Muska zamierza też zwiększyć produkcję elektrycznych ciężarówek Semi, na które czeka wielu przedsiębiorców, w tym PepsiCo.