Już od kilku miesięcy bank PKO BP realizuje proces wymiany kart debetowych swoich klientów. Nowe karty, które trafiają do rąk użytkowników, nie posiadają już logo Visa, lecz zostały zastąpione przez Mastercard. W związku z tym konieczne jest również przesłanie nowych kodów PIN do klientów. Istnieje kilka opcji, aby otrzymać te dane.
Wymiana kart w PKO BP
Portal "Rzeczpospolita" informuje, że akcja wymiany kart w PKO BP trwa od kilku miesięcy. Nowe karty, które otrzymują klienci, są z logo Visa, a nie Mastercard.
Zaczynamy na masową skalę wydawać karty płatnicze wykonane z tworzyw z recyklingu. To ważny krok w rozwoju zrównoważonych płatności, które są zgodne z naszym przekonaniem i ze strategią banku. Wierzymy, że karty z tworzyw bardziej ekologicznych staną się nową normą na polskim rynku, już wiele razy zdarzało się, że PKO Bank Polski inspirował inne banki i wyznaczał rynkowe trendy rozwoju. I to nie wszystko - już w niedalekiej przyszłości możemy się spodziewać kolejnych innowacji w obszarze płatności, które poprawią wygodę i bezpieczeństwo płatności kartami w Internecie i zarazem wesprą zieloną transformację, ponieważ docelowo zmniejszą liczbę plastikowych kart płatniczych, jakie mają w portfelach nasi klienci – zadeklarowała Edyta Tararuj, dyrektor Biura Rozwoju Produktów w Departamencie Produktów Klienta Indywidualnego w PKO Banku Polskim, cytowana przez telepolis.pl.
Jak aktywować nowe karty?
"Rzeczpospolita" informuje, że istnieje opcja aktywacji nowych kart debetowych do konta w PKO BP za pośrednictwem internetu, na przykład poprzez dokonywanie zakupów online. Możliwe jest również przeprowadzenie tego procesu w bankomacie lub w sklepie, dokonując płatności przy użyciu kodu PIN. Dla osób, które rzadko korzystają z bankowości internetowej, pojawił się jednak pewien problem.
Nie wszyscy korzystają z bankowości internetowej
Dziennik opisał historię jednej z klientek, która napotkała trudności podczas próby aktywacji swojej karty - podczas płatności w sklepie. Okazało się, że kobieta nie korzystała z bankowości internetowej, dlatego bank początkowo nie wysłał jej PIN-u pocztą, zakładając, że większość klientów preferuje płatności internetowe. Jednak rzeczywistość była inna. W wyniku tej sytuacji bank podjął decyzję o zmianie podejścia i zaczął wysyłać kody PIN w formie papierowej do klientów, którzy nie korzystają z płatności internetowych.
Teraz wszyscy użytkownicy banku mają możliwość zmiany PIN-u za pomocą aplikacji mobilnej, ale dla tych, którzy nie posiadają takiej aplikacji, kod jest wysyłany tradycyjną pocztą na ich adres korespondencyjny.