Dziś (w środę 21 maja) wczesnym popołudniem (o godz. 13:00) tarcza TBM Krystyna w końcu przebiła się do szybu demontażowego przed stacją Bemowo i dołączyła do tarcza Anna, która drążenie zakończyła już w kwietniu. Łącznie obie tarcze pracowały niewiele ponad 9 miesięcy (od 14 sierpnia 2024 roku do 21 maja br.). Teraz rozpocznie się demontaż i wydobycie ich na powierzchnię, który potrwa około miesiąca.
Teraz czas na torowiska
Zakończenie drążenia tuneli kończy ważny etap budowy i umożliwia rozpoczęcie kolejnych prac. Teraz wykonawca może przystąpić do budowy peronów, klatek schodowych, łączników ewakuacyjnych pomiędzy tunelami i najniższych poziomów wentylatorni szlakowych.
W wydrążonych tunelach montowane będą instalacje, torowiska i pozostała infrastruktura. W pierwszej kolejności, w idealnie okrągłym tunelu, wykonana zostanie podbudowa torowiska – w postaci bankietów dolnych i bocznych.
Kiedy pojedziemy ostatnim odcinkiem M2?
Na Bemowie do użytku zostaną oddane trzy stacje: C3 Lazurowa przy skrzyżowaniu ulic Górczewskiej i Lazurowej, C2 Chrzanów przy skrzyżowaniu Rayskiego i Szeligowskiej i C1 Karolin. Za stacją C1 powstaną podziemne tory do budowanej stacji techniczno-postojowej.
Ostatni odcinek M2 będzie dostępny dla pasażerów w drugiej połowie 2026 roku, ale stacja techniczno-postojowa Karolin zostanie oddana do użytku dopiero w 2027 roku.
Źródło: UM Warszawa