Będzie to pierwszy odcinek S16 w regionie.

Najtańszą ofertę z kwotą 314,7 mln zł brutto złożyło konsorcjum: Mirbud SA i Kobylarnia SA, najdroższą - z kwotą ponad 379,6 mln zł - Unibep SA - wynika z opublikowanego zestawienia ofert.

Drogowcy przewidzieli na ten odcinek S16 kwotę ponad 440,3 mln zł brutto - taka była przetargowa wartość zamówienia.

Reklama

Oferty będą teraz sprawdzane i weryfikowane. Umowę z wykonawcą GDDKiA chcą podpisać w pierwszej połowie 2024 r. Budowa ma być realizowana w latach 2025-2028.

Sieć dróg ekspresowych coraz gęstsza

Jak informowała wcześniej Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad w Białymstoku, odcinek Knyszyn-Krynice S16 ma w przyszłości połączyć przyszłe trasy S16 Knyszyn-Ełk z odcinkiem S19 Krynice-Dobrzyniewo-Białystok Zachód na węźle Dobrzyniewo. "Dalej wspólnym przebiegiem S16 i S19 poprowadzona jest do węzła Białystok Zachód, gdzie połączy się z drogą ekspresową S8" - zaznaczają drogowcy.

GDDKiA przypomniała, że droga S16 Ełk-Knyszyn jest wpisana rozporządzeniem Rady Ministrów z maja 2016 r. do sieci dróg ekspresowych w Polsce.

"Obecnie trwają nad nią prace planistyczne związane z wyborem najkorzystniejszego wariantu" - podała GDDKiA. Wyjaśniono, że dla odcinka Knyszyn-Krynice już wcześniej była uzyskana decyzja środowiska, gdy przygotowywano drogę S19 w starym wariancie: Korycin-Knyszyn-Dobrzyniewo-Choroszcz.

Inwestycja w ramach RPBDK

Odcinek S16 Knyszyn-Krynice będzie drogą ekspresową, dwujezdniową z pasem awaryjnym. Planowanych jest dziewięć obiektów inżynieryjnych, w tym trzy wiadukty drogowe, cztery przejścia dla zwierząt, dwa przepusty drogowe.

Droga ma być realizowana w ramach Rządowego Programu Budowy Dróg Krajowych do 2030 r. (z perspektywą do 2033 r.).

S16 to droga ekspresowa, która ma przebiegać przez województwa warmińsko-mazurskie i podlaskie, od Knyszyna koło Białegostoku do Olsztyna. (PAP)

autorka: Izabela Próchnicka