- Większość biznesu spowolnienie gospodarcze traktuje jako sytuację kryzysową, w której z założenia się traci. My patrzymy na tzw. kryzys zupełnie inaczej. Nasze działania, nawet w tym okresie, generują wzrosty sprzedażowe. To szansa na rozwój i zwiększenie zysku dla obu zespołów – komentuje cytowany w komunikacie spółek Mateusz Kazieczko, dotychczasowy prezes EasyGo.pl, a obecnie szef rady nadzorczej, nadzorujący pracę połączonych zespołów.

Obie spółki są z Gdańska, posiadają dwa największe i dość podobnie zorganizowane contact center w polskiej e-turystyce. - Postanowiliśmy wykorzystać to co w nas najcenniejsze. Przede wszystkim umiejętność odcięcia się od przeszłości i rywalizacji poprzez otwarcie się na współpracę i próbę wytyczenia wspólnej drogi dla siebie, jak i całej branży – mówi Michał Pilkiewicz, prezes Wakacje.pl, obecnie także prezes połączonych spółek.

Za inwestycją stoją Dariusz Wojdyga, do niedawna główny właściciel spółki Hoop, a obecnie inwestor finansowy oraz Marek Dojnow, szef firmy FIDEA, którzy decydując się dwa lata temu na inwestycję w Wakacje.pl postawili sobie za cel konsolidację branży e-turystyki w Polsce..

W tej chwili nowy podmiot jest największym e-commercem turystycznym w Polsce i jednym z największych w Europie środkowo-wschodniej. Wartość sprzedaży internetowej wycieczek połączonych spółek przewyższa o ponad 50 mln zł usługi trzeciego w kolejności gracza, jakim jest Travelplanet. Już w przyszłym roku chce osiągnąć próg sprzedaży usług turystycznych w wysokości 200 mln zł.

Reklama

EasyGo.pl jest najdynamiczniej rozwijającym się portalem turystycznym w polskim Internecie. Firma współpracuje z ponad 60 największymi touroperatorami działającymi na terenie Polski, tworząc bazę ponad 1,5 mln ofert wyjazdowych dostępnych każdego dnia. Wysokość sprzedaży usług turystycznych w roku 2008 sięgnęła progu 51 mln zł. Akcjonariuszami Easygo.pl jest 5 osób fizycznych będących założycielami spółki.

Wakacje.pl to największy i najlepiej rozpoznawalny portal turystyczny w Polsce. Firma funkcjonuje od 10 lat i jest pionierem polskiego rynku turystycznych usług internetowych. Spółka Wakacje.pl oferuje swoim klientom ponad 600 tysięcy różnych wyjazdów w niemal wszystkie kierunki świata (100 destynacji), przez wszystkie miesiące roku, wybranych z ofert największych 100 biur podróży w Polsce. Wszystkie oferty dostępne w portalu są aktualizowane na bieżąco. W zależności od miesiąca 50 domen należących do spółki notuje od 6 do 12 milionów odsłon co daje rocznie niemal 100 milionów odsłon witryn. Wynik sprzedaży usług turystycznych w roku 2008 wyniósł 93 mln zł.