W przedsięwzięciu uczestniczą wydawnictwa Time, Conde Nast, Hearst, Meredith oraz koncern medialny News Corp. Roberta Murdocha. Podkreślono jednak, że przewidziane jest zapraszanie także innych wydawnictw do korzystania z internetowego kiosku.

>>> Czytaj też: "Microsoft i News Corp rozmawiają o planie detronizacji Google’a"

"Dzięki tej cyfrowej inicjatywie klienci otrzymają wyjątkową ofertę, którą będą mogli pobrać na różne urządzenia, takie jak iPhone, E-Book-Reader i laptop" - powiedział John Squires, który w wydawnictwie Time odpowiada za część cyfrową i jest przewidziany do pokierowania nowym przedsięwzięciem.

Kiosk ma ruszyć w najbliższych tygodniach. Agencja dpa zwraca uwagę, że stwarza on możliwość oferowania w internecie wyłącznie płatnych materiałów dziennikarskich, czego domaga się wielu wydawców. Zwłaszcza Murdoch występuje jako rzecznik rozszerzania płatnej oferty (ang. paid content). Jego brytyjski "Times" od wiosny przyszłego roku ma być dostępny w internecie wyłącznie dla abonentów.

Reklama