„W kwietniu zamierzamy wyprodukować 40 300 samochodów czyli o 5,5 proc. więcej niż w marcu” – głosi najnowszy komunikat firmy. W styczniu produkcja wynosiła 17 308 pojazdów, w lutym już 24 600, a w marcu aż 38 200 sztuk. W ciągu I kwartału z taśm zakładów zjechało więc ok. 80 tys. samochodów czyli o 1,5 raza więcej niż w podobnym okresie 2009 r.

Co ciekawsze, zarząd fabryki AvtoWAZ snuje te plany mimo ostrego spadku sprzedaży na rynku. Już na początku 2010 r. była ona w Rosji mniejsza o 34 proc. w porównaniu ze styczniem-lutym 2009 r. i wyniosła tylko 165 826 samochodów.

Ponadto produkcja nowych pojazdów zdecydowanie wyprzedza popyt, chociaż modele Łada i tak mają się nieco lepiej niż inne na rosyjskim rynku. W lutym sprzedaż Ład wyniosła 20 147 sztuk, czyli o kilka tysięcy mniej niż liczba wyprodukowanych w tym czasie samochodów.

Zarząd zakładów AvtoWAZ liczy jednak na odrodzenie popytu wiosną oraz realizację przez Rosjan odroczonych z racji kryzysu marzeń, aby nabyć nowy samochód. Sprzyjać temu będzie rozpoczęty 8 marca program złomowania starych aut, w ramach którego rząd zapewnia nabywcy nowego pojazdu rabat w wysokości nawet 50 tys. rubli (1667 dolarów). Władze na Kremlu liczą, że dzięki programowi zbyt samochodów krajowej produkcji skoczy w tym roku o 200 tys. sztuk.

Reklama