– Na innych rynkach osiągnęliśmy już wiodącą pozycję. To tylko dowód na to, że nasze plany są realne – mówi Zbigniew Zduleczny, dyrektor ds. sprzedaży elektroniki użytkowej w LG Electronics Polska.
Jak dotąd koreański producent odniósł zamierzony sukces w kategorii telewizorów i sprzętu audio. W pierwszej – z udziałami na poziomie 20 proc. – plasuje się na drugim miejscu za Samsungiem, a w drugiej – z 21,8 proc. – jest już liderem. Podobne wyniki musi osiągnąć jeszcze w telefonach komórkowych, w których jest na razie w pierwszej piątce największych graczy, oraz na rynku AGD, na którym znajduje się w pierwszej dziesiątce.
– W telefonach jesteśmy na dobrej drodze. W smartfonach zanotowaliśmy wzrost udziałów ilościowych w I kw. tego roku do 13,8 proc. z 1 proc. rok temu. Poprawiliśmy sprzedaż pralek o 8,4 proc. – wyjaśnia Zbigniew Zduleczny.
Tajną bronią koreańskiego producenta jest nie tylko poprawa funkcjonalności oferowanych urządzeń, lecz także postawienie w nich na innowacyjność oraz nowoczesne technologie. Firma zamierza też lepiej je wyeksponować w sklepach sieci, z którymi współpracuje. Na poprawę ekspozycji w miastach LG wyda w tym roku kilkadziesiąt milionów złotych. Kolejne kilkadziesiąt przeznaczy na promocje i reklamę, głównie w telewizji. – Rozbudowujemy też ofertę. Ruszamy ze sprzedażą odkurzaczy, mikrofalówek i piekarników – dodaje Zbigniew Zduleczny.
Reklama
Firma dąży do tego, by wszystko, co sprzedaje, było wytwarzane na miejscu w Europie. Dowodem jest przeniesienie produkcji sprzętu audio z Indonezji do fabryk w Polsce. Na razie częściowe.
– Zaplanowane zostały inwestycje w fabryce w nowe linie produkcyjne i szkolenia pracowników o wartości 26,6 mln zł – mówi Daniel Kortlan, dyrektor ds. korporacyjnych w LG Electronics Mława. Na razie w polskiej fabryce sprzęt audio wytwarzany jest w dziesiątkach tysięcy sztuk. – Nie jest jednak wykluczone, że stanie się on tak znaczącą kategorią jak telewizory, których rocznie produkujemy już 5 mln – podkreśla Daniel Kortlan.
Koncern LG zaczyna też poprawiać swoje wyniki. W 2012 r. globalne obroty spadły o 6 proc. w porównaniu z 2011 r. i wyniosły 45,22 mld dol. W I kw. 2013 r. nastąpiło odbicie o 6,8 proc., do 13,01 mld dol.