– Produkty i odżywki mleczne dla dzieci, ale też mięso, słodycze i soki z Polski to asortyment, który bardzo cenią Chińczycy – tłumaczy Sławomir Majman, prezes PAIiIZ.
Dzięki wsparciu agencji na ten rynek towary sprzedaje już ponad 90 producentów żywności. Jednak jak twierdzi jej szef, Chińczycy są zainteresowani także sprowadzaniem z Polski zaawansowanych technologicznie urządzeń i maszyn. W tym miesiącu na targi i wystawy do Chin poleci jeszcze pięć grup przedsiębiorców, m.in. wytwarzających urządzenia do zagospodarowania odpadów.
Taki wyjazd PAIiIZ może zorganizować za darmo – wystarczy, jeśli przedsiębiorca prowadzi działalność na wschodzie kraju i zgłosi się do agencji. – Mamy podpisaną z Polską Agencją Rozwoju Przedsiębiorczości umowę w ramach programu operacyjnego Polska Wschodnia. Przed każdymi targami kwalifikujemy firmy z tego regionu do wyjazdu do Chin i pokrywamy koszty łącznie ze spedycją towarów – zapewnia Monika Gąsiorowska, dyr. PAIiIZ odpowiedzialna za realizację programu. Twierdzi, że zwykle koszt wyjazdu jednego przedsiębiorcy wraz z produktami wytwarzanymi przez jego firmę zamyka się w kwocie ok. 30 tys. zł.
Reklama