Polska Grupa Pocztowa (PGP) podpisała z P4, właścicielem marki Play, umowę na obsługę korespondencji z wykorzystaniem elektronicznego potwierdzenia odbioru (EPO), podała spółka.

„Właściciel sieci Play to jeden z naszych najdłuższych stażem klientów z branży telekomunikacyjnej. Pierwszą umowę podpisaliśmy w 2008 roku. Zasada 'rośniemy z naszymi klientami' ma tutaj doskonałe zastosowanie. Wraz z pojawieniem się zapotrzebowania na usługi pocztowe wykorzystujące najnowocześniejsze rozwiązania informatyczne, rozszerzyliśmy naszą dotychczasową współpracę z Play o EPO" – powiedział prezes PGP Witold Szczurek, cytowany w komunikacie.

Play jest liderem elektronicznego fakturowania. Po podpisaniu umowy z Polską Grupą Pocztową, także tradycyjne przesyłki papierowe wysyłane za potwierdzeniem odbioru będą dystrybuowane w możliwie najnowocześniejszy sposób. Bardzo ważne jest też uproszczenie całej logistyki związanej z przygotowaniem korespondencji, a następnie szybka informacja zwrotna o doręczeniu, która od lutego 2015 roku w Play będzie przekazywana on-line do wewnętrznych systemów obsługi klienta i archiwizacji korespondencji" - dodał kierownik działu przychodów i fakturowania Play Andrzej Kulesza.

Reklama

Rozwiązanie EPO zastępuje papierowe zwrotne potwierdzenie odbioru. Odbiorca podpisuje się na terminalu elektronicznym, a informacja o odebraniu korespondencji w czasie rzeczywistym trafia do systemu informatycznego nadawcy. W listopadzie 2014 r. PGP wdrożyła to rozwiązanie w 65 sądach apelacji krakowskiej i białostockiej.

Polska Grupa Pocztowa jest alternatywnym operatorem pocztowym świadczącym usługi doręczania przesyłek masowych nadawanych przez firmy i instytucje. Rozpoczęła działalność w sierpniu 2006 roku. W grudniu 2014 r. została przejęta przez InPost.

P4 jest operatorem sieci telefonii komórkowej Play. W III kwartale 2014 r. miał 20,6 proc. udziału w rynku.