"Zwiększenie wolumenów sprzedaży w obu segmentach, dobre perspektywy rynkowe, solidne finanse i bardzo niski poziom długu są podstawami do kontynuacji rozwoju i osiągania naszego strategicznego założenia by rosnąć szybciej niż rynek. Przewidujemy dalsze zwiększenie wolumenu sprzedaży felg, co w połączeniu z efektami optymalizacji wydajności widocznymi już w I kwartale 2016, pozwala na podwyższenie naszych oczekiwań dotyczących całego roku. Obecnie oczekujemy, że w 2016 roku wolumen sprzedaży felg zwiększy się o ok. 8-12%, tempo wzrostu przychodów ze sprzedaży będzie jednocyfrowe, a skonsolidowany zysk EBITDA wzrośnie o ok. 8-12% rok do roku" - powiedział Obenaus, cytowany w komunikacie.

W marcu spółka zakładała, że sprzedaż felg w sztukach, jak i przychody Grupy powinny w 2016 roku rosnąć "w wysokim jednocyfrowym tempie", zaś dynamika wzrostu skonsolidowanego zysku EBITDA będzie jednocyfrowa.

W I kw. 2016 r. Grupa odnotowała wzrost przychodów o 4% do 109,1 mln euro oraz wzrost EBITDA o 6,8% do 14,1 mln euro. W tym okresie Grupa sprzedała 2,1 mln felg aluminiowych w dwóch segmentach: OEM (1 782 tys. sztuk, +11,9% r/r) oraz Akcesoriów (305 tys. sztuk, wzrost +4,1% r/r) - łącznie Grupa sprzedała o 10,7% więcej felg w porównaniu do I kwartału 2015 r.

Prezes Thomas Buchholz poinformował, że inwestycja w Stalowej Woli jest realizowana zgodnie z założonym harmonogramem.

"Linia do malowania została już zainstalowana, a obecnie montowane są maszyny odlewnicze, roboty oraz systemy transportowe łączące wszystkie moduły produkcyjne w jeden system. Rozpoczęcie produkcji zaplanowane jest na lato br. W pierwszym etapie uzyskamy dodatkowe moce produkcyjne w wysokości 500 tys. sztuk felg już w tym roku. Zakończenie drugiej fazy, która da nam docelowe moce w wysokości 2 mln szt. felg rocznie, zostało przyśpieszone o ok. rok - do początku 2017" - powiedział Buchholz, także cytowany w komunikacie.

W całym 2015 r. skonsolidowane przychody ze sprzedaży spółki sięgnęły 436,48 mln euro wobec 362,59 mln euro rok wcześniej. W 2015 roku Grupa sprzedała 7,8 mln felg aluminiowych w obu segmentach - OEM oraz akcesoriów (łączny wzrost sprzedaży felg wyniósł 8,2% r/r). Zysk EBITDA zwiększył się do 58,67 mln euro (+27,9% r/r) w 2015 r.

Uniwheels AG jest jednym z największych europejskich dostawców felg dla producentów samochodów (OEM - Original Equipment Manufacturer) oraz wiodącym producentem felg aluminiowych na europejskim rynku akcesoriów. Spółka jest notowana na GPW od maja 2015 r.

(ISBnews)