statystyki

3840 km nowych dróg za prawie 81 mld zł. Oto plan na lata 2014-2023

6 września 2016, 07:59 | Aktualizacja: 06.09.2016, 09:55
Źródło:PAP
Autostrada A4. Remontowany odcinek prawie gotowy do otwarcia

Autostrada A4. Remontowany odcinek prawie gotowy do otwarciaźródło: Materiały Prasowe

Łączna wartość inwestycji drogowych - budowanych obecnie autostrad i dróg ekspresowych - to ponad 51 mld zł; z kolei wartość nierozstrzygniętych jeszcze przetargów to blisko 30 mld zł - poinformował w Sejmie wiceminister infrastruktury i budownictwa Jerzy Szmit.

Reklama

Reklama

Wiceminister odpowiadając na pytania posłów w Sejmie w nocy z poniedziałku na wtorek przypomniał, że zgodnie z Programem Budowy Dróg Krajowych na lata 2014-2023 powstanie 3840 km nowych autostrad i dróg ekspresowych. Program zakłada ponadto przebudowę 205 km dróg krajowych.

Szmit podkreślił, że obecnie łączna wartość "zadań skierowanych do realizacji", gdy chodzi o drogi, które są już w budowane, jak i te, na których budowę rozpoczęły się już przetargi, choć nie wyłoniono jeszcze wykonawców - to 80 mld 800 mln zł (w budowie 51 mld 400 mln zł; przetargi 29 mld 400 mln zł).

Przedstawiciel ministerstwa infrastruktury i budownictwa dodał, że obecnie w realizacji jest 93 zadań na budowę 1329 km nowych dróg. "Z czego 63 zadania o długości 879 km i 30 zadań na etapie projektowania w umowach projektuj i buduj o długości 449 km. W przetargu znajdują się 63 zadania o długości 759 km" - dodał.

Szmit podkreślił, że w ostatnich dniach ministerstwo skierowało nowe inwestycje do drugiego etapu przetargu o łącznej wartości 4 mld 100 mln zł. Chodzi m.in. o budowę odcinka autostrady A2 od Węzła Lubelska w Warszawie do początku obwodnicy Mińska Mazowieckiego, drogi ekspresowej S7 Warszawa - do obwodnicy Grójca czy S17 Warszawa Węzeł Zakręt do Węzła Lubelska.

W przypadku inwestycji w drogi samorządowe - przyznał wiceminister - "jest rzeczywiście problem", a ich stan ich się pogarsza. Przypomniał, że na modernizację i budowę nowych dróg samorządowych w budżecie zarezerwowano 1,5 mld zł (fundusz modernizacji dróg gminnych i powiatowych, fundusz likwidacji miejsc niebezpiecznych, rezerwa budżetu państwa). Dodał, że stanowi to mniej więcej połowę tego, co samorządy byłby w stanie współfinansować.

Zdaniem wiceministra, odpowiedzią na te wyzwania mogłaby być budowa jednolitego funduszu dróg samorządowych, który stworzyłby mechanizm stabilnego finansowanie takich inwestycji.

>>> Czytaj też: Powstanie kanał przez Mierzeję Wiślaną. Koszt: prawie 900 mln zł

Reklama

Reklama

  • Cliq(2016-09-06 18:11) Odpowiedz 165

    A ja nie wierze, ze PiS zbuduje jakiekolwiek autostrady bo tego robic nie potrafi. A tak w ogole, to robil minister w sejmie w nocy z poniedzielku na wtorek????

  • Wrx 27 (2016-09-06 10:53) Odpowiedz 144

    Coś te inwestycjie ostanio za bardzo zwolniły

  • kibic(2016-09-06 13:07) Odpowiedz 114

    Skończcie już z tym durnym PR dla niedorozwiniętych! Od gadania dróg nie przybędzie, a właśnie gruchnęła wiadomość że bardzo ważnej drogi tzw.Sądeczanki nie będzie!!! Będzie tylko remont starej drogi...i tyle zostaje z pitolenia kampanijnego.

  • observer(2016-09-06 09:57) Odpowiedz 33

    Wasze ulice, nasze kamienice.

    Pokaż odpowiedzi (1)
  • pozdro(2016-09-06 12:11) Odpowiedz 333

    80 mld wywalone w błoto. Lepiej poprawić transport zbiorowy w miastach niż inwestować w takie nikomu niepotrzebne drogi. Tylko potęgują problemy komunikacyjne. Przykładowo droga S7 jest kompletnie bezsensowną inwestycją z KRK do WAWY można się dostać w 2h 15min za rok < 2h będzie pociągiem, Drogą jak dokończą A1 bo to jedna z nielicznych dróg które należy dokończyć na odcinku Śląsk - Piotrków Trybunalski to też będzie przyzwoity czas przejazdu samochodem na poziomie 3h. Autostrady wschód - zachód już mamy. Z brakujących dróg to wymieniłbym tylko Warszawa-Białystok, Warszawa-Lublin i Wrocław - Poznań. reszta projektów to marnowanie kasy na głupoty bo drogi nam dobrobytu nie zbudują. Już lepiej te mieszkania plus budować w miastach i dobry transport zbiorowy albo metro, albo kolej aglomeracyjną, albo tramwaje.

    Pokaż odpowiedzi (1)

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Polecamy

Wiadomości branżowe

Tylko na Forsal.pl

Infografiki, wykresy, mapy

Opinie

Najnowsze galerie>>

wszystkie »

Finansopedia forsal.pl

popularnenajnowsze