Rozpoczynany przez IMS skup akcji nie wpłynie na plany dywidendowe spółki, poinformował ISBnews wiceprezes Piotr Bielawski. Z jego wypowiedzi wynika, że spółka jeszcze nie zdecydowała o przeznaczeniu skupionych akcji, ale na pewno nie powtórzy oferty ich sprzedaży pracownikom.




"Buy-back zdecydowanie nie wpłynie na naszą politykę dywidendową i plany w tym zakresie. Podtrzymujemy zamiar przeznaczania na dywidendę co najmniej 60% skonsolidowanego zysku netto przypadającego na akcjonariuszy jednostki dominującej" - powiedział Bielawski w rozmowie z ISBnews.

Wcześniej IMS przyjął program skupu akcji własnych, w którym zamierza skupić do 1 mln akcji. W ramach pierwszej transzy skupu skupi do 400 tys. akcji, ogłoszenie o przyjmowaniu zapisów na akcje zostało opublikowane przez spółkę 28 września, a oferty zbycia akcji są przyjmowane pomiędzy 29 września a 7 października. Cenę ustalono na 2,60 zł za akcję.

"Już po raz kolejny zdecydowaliśmy się na taką formę skupu akcji. Z naszych doświadczeń i rozmów z inwestorami wynika, że forma nie ma dla nich dużego znaczenia. Tymczasem jest to oszczędność z punktu widzenia spółki, bo nie płacimy pośrednikom" - zaznaczył Bielawski.

Dodał, że zgodnie z decyzją walnego zgromadzenia skupione akcje mogą zostać umorzone, lub odsprzedane jednak spółka nie przewiduje przeznaczenia ich dla pracowników.

"Propozycja sprzedaży akcji pracownikom była jednorazowa. Jesteśmy zadowoleni z jej wyników i tego, że kluczowe dla IMS osoby kupiły akcje, ale nie zamierzamy jej powtarzać" - podkreślił Bielawski.

Dodał, że o decyzji o skupie akcji zadecydował fakt, że w ocenie zarządu, obecny kurs akcji spółki nie odzwierciedla jej realnej wartości i potencjału.

"Warto wspomnieć, że część akcji skupionych w poprzednim buy-backu odsprzedaliśmy funduszowi inwestycyjnemu w cenie 2,47 zł za jedną akcję, a IMS w ramach skupu akcji w grudniu 2015 r. płacił 2,15 zł za akcję" - powiedział wiceprezes IMS.

Grupa IMS jest dostawcą wyspecjalizowanych usług z zakresu marketingu sensorycznego w miejscu sprzedaży. Działania grupy skupiają się w trzech głównych obszarach marketingu sensorycznego: audiomarketingu (przygotowanie i emisja formatów muzycznych oraz produkcja i emisja reklam dźwiękowych), wideomarketingu (produkcja i emisja przekazów reklamowych na ekranach plazmowych) oraz aromamarketingu (dobór i dystrybucja kompozycji zapachowych). Spółka jest notowana na rynku głównym GPW od 2014 r. (początkowo jako Internet Media Services).

Sebastian Gawłowski

(ISBnews)