"Przewidujemy, że łącznie na 71 elektrycznych zespołów trakcyjnych możemy wydać nawet ponad 2,2 mld zł" - powiedziała w czwartek PAP rzecznik prasowy Kolei Mazowieckich Donata Nowakowska.

Spółka do 2018 r. chce kupić sześć nowych pięcioczłonowych elektrycznych zespołów trakcyjnych, które przewidziane są do obsługi relacji Warszawa – Działdowo; do 2019 r. planuje zakup 10 nowych dwuczłonowych ezt, przewidzianych do obsługi relacji Radom – Dęblin, Radom – Skarżysko-Kamienna, Radom – Drzewica, Radom - Warka.

Z kolei na lata 2019 - 2022 planowany jest zakup 55 sztuk pięcioczłonowych ezt do obsługi relacji leżących w Warszawskim Obszarze Funkcjonalnym (Warszawa i 39 ościennych gmin).

Obecnie Koleje Mazowieckie są pod względem posiadanego taboru najnowocześniejszym regionalnym pasażerskim przewoźnikiem kolejowym w Polsce. Park taborowy spółki to w 38 proc. pojazdy nowe (119 sztuk), pozostałe 62 proc. stanowią pojazdy w mniejszym i większym stopniu zmodernizowane (197 sztuk).(PAP)

Reklama

>>> Czytaj też: LOT uruchomi od maja połączenie z Warszawy do Astany