PKN Orlen wprowadzi nowy format gastronomiczny na 130 stacjach w br.


Warszawa, 08.03.2017 (ISBnews) - PKN Orlen wprowadzi w br. nowe rozwiązania w części gastronomicznej 130 stacji benzynowych, łączące kąciki kawowe stop.cafe i sklepy convenience O! Shop, podała spółka.
"Wprowadzenie nowoczesnych rozwiązań zarówno w obszarze gastronomii, jak i architektury oraz pozostałej oferty dostępnej na stacji podyktowana jest ewolucją potrzeb konsumentów, rosnącą świadomością kulinarną i wymaganiami estetycznymi" - czytamy w komunikacie.
Rozwiązania dotąd dostępne były w ponad 50 pilotażowych lokalizacjach na terenie całego kraju.
Stacje restauracyjne poza pełną ofertą przekąsek i napojów dostępnych w podstawowym formacie nowego konceptu uzupełnione są o szeroką ofertę śniadań oraz dań obiadowych, zupy, oryginalne makarony, również w formie zapiekanej oraz naleśniki z różnymi dodatkami, na słono i na słodko, podano w materiale.
"Blisko 10 lat obecności Stop Cafe na rynku polskim pozwoliło nam zbudować silną markę gastronomiczną, która właśnie przyjmuje nowy wymiar. Po raz kolejny udaje nam się wyznaczać trendy w zakresie kompleksowej oferty gastronomicznej, dostosowanej do potrzeb zarówno tradycyjnych, jak i nowoczesnych klientów stacji paliw, którzy z coraz większą uwagą podchodzą do kwestii jakości odżywania" - powiedział dyrektor wykonawczy ds. sprzedaży detalicznej w PKN Orlen Krzysztof Łagowski, cytowany w komunikacie.
Uzupełnieniem oferty gastronomicznej na stacjach jest sklep O! Shop. Charakterystyczne dla tego konceptu są produkty typu ready-to-eat np. przekąski owocowe i warzywne, oryginalne desery oraz ready-to-serve czyli dania gotowe lub półprodukty przygotowane do konsumpcji w domu lub w biurze.
"Marka O!Shop to nasza odpowiedź na zmieniające się wzorce konsumpcyjne oparte na potrzebie bliskości, wygody i szybkości zakupów. W ofercie sklepu znajdują się zarówno towary codziennego użytku, jak również dostosowana do potrzeb klienta oferta gastronomiczna. Wierzę, że ta multiformatowość pozwoli nam zaspokoić zróżnicowane funkcjonalne potrzeby polskich konsumentów i stać się jeszcze bardziej konkurencyjnym w stosunku do innych formatów 'convenience' w Polsce" - dodał dyrektor.
Koncept jest również rozwijany na rynku czeskim i litewskim.
Grupa PKN Orlen zarządza sześcioma rafineriami w Polsce, Czechach i na Litwie, prowadzi też działalność wydobywczą w Polsce i w Kanadzie. Jej skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 79,55 mld zł w 2016 r. Spółka jest notowana na GPW od 1999 r.
(ISBnews)