Ministerstwo Rozwoju przygotowało na niecałych czterech stronach projekt ustawy o Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu (PAIH). W ciągu ostatnich kilkunastu lat było już kilka prób stworzenia instytucji odpowiadającej za promocję gospodarczą, która łączyłaby zadania kilkudziesięciu organizacji. Tym razem zanosi się na sukces.

- Dokument odzwierciedla zapowiedziane wcześniej i częściowo już realizowane działania. Najciekawsze będzie jak agencja zadziała w praktyce - podkreśla Kiejstut Żagun z KPMG.

Zadaniami agencji będą (i już są): promocja eksportu, szczególnie małych i średnich firm, promocja branż, wspieranie napływu inwestycji zagranicznych oraz polskich inwestycji za granicą i w Polsce, a także dostarczanie przedsiębiorcom informacji o rynkach (polskim i zagranicznych), w tym prowadzenie portalu informacyjnego i organizowanie przedsięwzięć informacyjnych i promocyjnych w Polsce i za granicą.