Woda butelkowana to jeden z podstawowych produktów w polskich gospodarstwach domowych. Kategoria wody butelkowanej obejmuje wodę gazowaną i niegazowaną, czystą, smakową oraz funkcjonalną. Od stycznia do grudnia 2016 r., 97 proc. nabywców przynajmniej raz kupiło produkty z tej kategorii.

Jak podaje GfK, biorąc pod uwagę częstotliwość zakupów w tej kategorii, spadek zanotowały gospodarstwa z dużych miast, z osobą prowadzącą gospodarstwo w wieku 30-39 lat oraz gospodarstwa dwuosobowe.

Segment wody smakowej i funkcjonalnej (z dodatkami witamin lub minerałów - PAP) stanowił w ujęciu ilościowym około 12 proc. zakupów całej kategorii, mniej niż segment wody czystej.

Z badania wynika też, że biorąc pod uwagę miejsca zakupu i kanały sprzedaży, to około 18 proc. zakupów dokonano w hipermarketach.

Reklama

Analiza dotycząca zakupów wody butelkowanej powstała na podstawie danych pochodzących z prowadzonego od ponad 20 lat Panelu Gospodarstw Domowych GfK Polonia. Jego próbę stanowi 8 tys. polskich gospodarstw domowych.(PAP)