Warszawa, 02.06.2017 (ISBnews) - Bank Credit Agricole wprowadzi nowe zasady i sposoby informowania klientów w kwestii zmian w umowach z klientami - według zaleceń Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK), poinformował bank.
"Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów zwrócił m.in. uwagę, że bank wprowadzając zmiany nie informował o nich na tzw. trwałym nośniku, a jedynie wysyłał informację w systemie bankowości elektronicznej (co było powszechną praktyką stosowaną przez branżę). Zdaniem Urzędu, umowy zmieniane były też bez niezbędnej podstawy prawnej lub bank nie informował o takiej podstawie" - czytamy w komunikacie banku.
W wyniku uzgodnień z UOKiK Credit Agricole zobowiązał się do czynności:
"Bank będzie stosował wyłącznie trwały nośnik do komunikowania klientom wszelkich zmian w obowiązujących umowach; w przekazywanej do klientów komunikacji o zmianach bank będzie zawsze podawał podstawy prawne oraz okoliczności faktyczne uprawniające do wprowadzenia tych zmian; do klientów objętych postępowaniem, którzy są posiadaczami konta lub karty kredytowej – w ciągu 7 miesięcy od uprawomocnienia się decyzji UOKiK bank wyśle listy informujące o kolejnych działaniach i uprawnieniach przysługujących klientom w związku z decyzją urzędu; bank zaproponuje klientom, którzy otrzymają tę korespondencję, podpisanie aneksu do umowy konta lub karty kredytowej (klient będzie mógł podpisać aneks w ciągu trzech miesięcy od dnia otrzymania pisma). Podpisanie aneksu będzie możliwe we wszystkich placówkach banku" - czytamy w komunikacie.
Bank Credit Agricole to bank uniwersalny, należący do francuskiej grupy Crédit Agricole.
(ISBnews)