Celem tego projektu jest poprawa bezpieczeństwa i poprawa infrastruktury, a sam remontowany odcinek ma długość 5,5 km.

Przebudowa stacji Ożarów Mazowiecki zakłada budowę dwóch nowych peronów w miejsce jednego starego. Powstać mają nowe wiaty, oświetlenie, tablice informacyjne i ławki. Dojście do pociągów zapewni przejście podziemne wyposażone w windę i pochylnie. Stara kładka nad torami zostanie zlikwidowana.

Z kolei, większą przepustowość linii zapewni przebudowa układu sterowania ruchem kolejowym oraz wymiana torów, rozjazdów i sieci trakcyjnej. Powstanie też nowy budynek nastawni. Przebudowane zostaną też dwa przejazdy. Wykonawcą prac jest firma ZUE.

"Inwestycja będzie realizowana przez 33 miesiące. Co ważne umowa obejmuje zaprojektowanie, uzyskanie pozwolenia na umowę i realizację prac. W kwietniu 2020 roku prace zostaną zakończone i oddamy ten fragment linii do użytkowania" - powiedział w poniedziałek dziennikarzom wiceprezes PKP Polskich Linii Kolejowych Arnold Bresch.

Reklama

"Pasażerowie w ramach tego kontraktu uzyskają zmodernizowaną stację Ożarów Mazowiecki oraz przystanek osobowy Gołąbki. Poprawimy też bezpieczeństwo na tym odcinku, bo wybudujemy nowoczesny system kierowania ruchem kolejowym. Na czas remontu pasażerowie nie odczują znaczących utrudnień. Skonstruujemy rozkład jazdy, który będzie przewidywał prace na jednym torze, a po drugim torze będziemy prowadzić pociągi" - dodał.

Bresch powiedział, że w ramach prac powstaną nowe perony i nowa infrastruktura, która umożliwi bezpieczne wsiadanie i wysiadanie z pociągu. "Wybudujemy też nowe tory, nową sieć i nowe urządzenia komputerowe sterujące ruchem kolejowym" - stwierdził.

Zakończenie projektu "Poprawa przepustowości linii kolejowej E 20 na odcinku Warszawa - Kutno etap I Prace na linii kolejowej nr 3 na odc. Warszawa - granica LCS Łowicz" finansowanego w 85 proc. ze środków Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko zaplanowane jest w lipcu 2020 roku.