"PKP Intercity dysponuje obecnie 13 z 20 pociągów Pendolino. W tej chwili pozostaje wyłączonych z eksploatacji siedem składów: w tym są dwa w naprawie powypadkowej (wskutek ubiegłorocznych zdarzeń pod Ozimkiem i Modlinem), trzy pozostają na naprawach ze względu na uszkodzenia po kontakcie z tłuczniem stwierdzone na podwoziu, dwa pojazdy są na przeglądzie P4" - napisała w komunikacie rzecznik przewoźnika.

"Przewidujemy, że w najbliższym czasie przewoźnik przywróci kolejne jednostki Pendolino do ruchu. Analizy przyczyn prowadzone są przez przewoźnika oraz zarządcę infrastruktury, a także ekspertów Państwowej Komisji Badania Wypadków Kolejowych. Jesteśmy cały czas w kontakcie z producentem i staramy się, aby składy jak najszybciej wróciły do ruchu" - dodała.

W ubiegłym tygodniu PKP Intercity poinformowały, że musiały wyłączyć sześć składów typu Pendolino ze względu na uszkodzenia podwozi przez tłuczeń.

Reklama

Serbeńska poinformowała, że pasażerowie, którzy odbyli podróż w składach zastępczych, mają prawo do złożenia reklamacji. Podstawą do jej uznania jest zachowanie biletu. Reklamację można złożyć korespondencyjnie (wysyłając na adres siedziby PKP Intercity), w każdej kasie biletowej sprzedającej bilety PKP Intercity lub poprzez formularz reklamacyjny na stronie internetowej.

PKP Intercity kupiło 20 pociągów Pendolino od Alstomu w maju 2011 r. Koszt wyniósł ok. 400 mln euro. Kontrakt miał jednak wartość 665 mln euro i obejmował też budowę zaplecza technicznego w Warszawie oraz koszty utrzymania technicznego pociągów przez 17 lat.