Warszawa, 08.05.2018 (ISBnews) - Szacunkowa wartość skonsolidowanych przychodów ze sprzedaży towarów zrealizowanych przez Grupę TXM w kwietniu 2018 r. wyniosła ok. 32 mln zł, co oznacza wzrost o 6% r/r. W ujęciu narastającym, sprzedaż zrealizowana przez Grupę TXM wyniosła ok. 105 mln zł i była 3% wyższa niż w roku poprzednim.
"Jesteśmy zadowoleni z wyników kwietnia. Szczególnie cieszy nas fakt, iż kolejny miesiąc z rzędu odnotowaliśmy zauważalnie wyższą dynamikę sprzedaży w porównaniu do przyrostu sieci. Widzimy pierwsze efekty wdrażanej nowej strategii komunikacji, dzięki której chcemy docierać do obecnych, ale co ważniejsze - nowych klientów. Biorąc pod uwagę liczbę osób odwiedzających nasze sklepy w kwietniu, wierzymy, że zmierzamy w dobrym kierunku" – powiedział prezes Marcin Gregorowicz, cytowany w komunikacie.
Przychody ze sprzedaży towarów zrealizowane poprzez sklep internetowy w kwietniu 2018 roku wyniosły ok. 0,6 mln zł, co oznacza wzrost o 7% r/r. W ujęciu narastającym sprzedaż sklepu internetowego wyniosła ok. 2,5 mln zł i była 3% wyższa niż w tożsamym okresie roku poprzedniego, podano również.
"Z determinacją realizujemy to, co zapowiadaliśmy jako elementy programu naprawczego: przebudowujemy asortyment i zwiększamy udział bezpośrednio importowanych produktów. Działania te, połączone z precyzyjnym zarządzaniem cyklem życia produktów, mają być motorem wzrostu osiąganej przez TXM marży" – dodała wiceprezes Agnieszka Smarzyńska.
"Jednocześnie kontynuujemy proces dostosowania poziomu kosztów funkcjonowania do realizowanej sprzedaży. Choć przewidujemy, że będzie on trwać do końca tego roku – to wymiernych rezultatów spodziewamy się już w najbliższym czasie" – zapewnił wiceprezes Marcin Łużniak.
Sieć TXM na koniec kwietnia składała się z 398 sklepów własnych o łącznej powierzchni 105,9 tys. m2, analogicznej względem końca kwietnia 2017 r.
Grupa TXM jest właścicielem sieci TXM textilmarket - drugiej największej na polskim rynku sieci odzieżowych sklepów dyskontowych. Jego większościowym akcjonariuszem jest Redan. Spółka jest notowana na GPW od grudnia 2016 r. Redan opiera się na dwóch filarach: dyskontowym (sieć sklepów Textilmarket) oraz modowym (marki Top Secret, Troll oraz - od 2011 r. - Drywash). Od 2003 roku spółka jest notowana na warszawskiej giełdzie.
(ISBnews)